اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

ادارات در مورد اعتبارات به دلخواه عمل نکنند

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان در کارگروه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی گفت: ادارات در مورد اعتبارات خود به دلخواه عمل نکنند.

ادارات در مورد اعتبارات به دلخواه عمل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در کارگروه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان همدان ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه اظهار کرد: بخش عمده‌ای از توسعه استان و کشور در ارتباط با زیرساخت حوزه ترافیک قرار دارد و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در بخش ترافیک برون‌‌شهری و درون‌شهری انجام می‌شود.

وی افزود: باید آموزش‌های ترافیکی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود و در این راستا باید آموزش را از مدارس آغاز کنیم همانطور که در شهرهای بزرگ نیز این اتفاق افتاده است.

سرپرست استانداری همدان خاطرنشان کرد: در اکثر شهرستان‌های استان پارک ترافیک نداریم که باید به عنوان یک مصوبه مطرح شود تا در شهرهای بزرگی مانند ملایر، نهاوند و اسدآباد پارک ترافیک را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: همیاران پلیس در بحث فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر هستند و امسال 165 نفر راهوران محله آموزش دیده‌اند که این افراد عمدتاً بالای 20 سال هستند و همچنین همیاران پلیس دانش‌آموز نیز در دو مرحله آموزش دیده‌اند چرا که مشاهده شده در ملایر بیشتر تصادفات مربوط به عابران پیاده است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

فامیل‌کریمی ادامه داد: ادارات دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند نسبت به برگزاری همایش‌، کارگاه آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ درباره حجاب حداقل شش برنامه دوساعته را برای کارکنان، مدیران و خانواده آنها برگزار کنند و برنامه‌های فرهنگی و تلفیقی نیز توسط صدا و سیما، راه و شهرسازی و بهزیستی در راستای ترویج و ایجاد فرهنگ ترافیک به شهروندان ارائه شود.

وی تصریح کرد: آموزش قانون در برنامه امسال از موضوعات ابلاغی اعلام شده که جدا از وظایف و بودجه دستگاه نیست چرا که منابع مالی لازم فراهم شده و باید مدیریت مناسب نیز بر اجرای آن لحاظ شود.

سرپرست استانداری همدان خاطرنشان کرد: همایش‌های عفاف و حجاب در اکثر ادارات برگزار می‌شود اما خروجی آن با عناوین دیگری صورت می‌گیرد که در این راستا باید پوشش پرسنل و ارباب رجوع جامعه هدف ما مد نظر قرار گیرد اما در این راستا نباید هر دستگاهی نسبت به اختصاص اعتبارات به دلخواه خود عمل کند.

وی افزود: برگزاری جلسات مشاوره در اکثر دستگاه‌های اجرایی در قانون دیده شده و توجه به این امر در برنامه یک ساله و پنج‌ ساله منطبق با منابعی است که ابلاغ شده اما این در حالی است که برخی از اجرای این امر سرباز زده و می‌گویند ما بودجه نداریم.

فامیل‌کریمی ادامه داد: برگزاری برخی مراسم پذیرایی با عناوین مختلف دارای مزیت است یا رسیدگی به موارد فرهنگی عفاف و حجاب جامعه هدف ما که شامل پرسنل و ارباب رجوع می‌شود؟ لذا محورهای 10گانه عفاف و حجاب در ادارات دولتی و نهادها مکمل تقویت حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در جامعه است.

وی بیان کرد: مکلف به اجرای تمام قوانین، در حقوق شهروندی در راستای ایمنی و سلامت شهروندان هستیم که در این راستا تشریح محورهای 12گانه اتاق فکر ستاد حقوق شهروندی در فرهنگ‌سازی برای قانون راهگشا است.

سرپرست استانداری همدان تصریح کرد: در مباحث شهروندی به دنبال دیدگاه و اندیشه‌ای هستیم که بتواند مابقی ابزار و سازوکارهای مهم را شکل بدهد تا بتوانیم در فضای اجتماعی به دنبال ایجاد فرهنگ در حقوق خود و شهروندی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با مردمی کار می‌کنیم که نگاهشان به مسائل سیاسی عقلانی است و در این راستا نباید با ارتباط دادن مسائل کوچک و نظرات شخصی خود مردم را به یک سری انتخاب‌ها سوق دهیم.

فامیل‌کریمی افزود: باید از نگاه شخصی به مسائل گذشته بپرهیزیم و مواظب بروز حاشیه‌سازی‌ها باشیم و با برداشت شخصی خود حاشیه‌های هزینه‌بر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم نکرده و نواقص موجود را در محدوده قانونی خودش حل کنیم.

وی اذعان کرد: برای توسعه استان و فراهم کردن آسایش، امنیت و وحدت رویه، باید از عقاید شخصی خود دست برداشته و به عموم مردم توجه کنیم تا اطاعت‌پذیری ما از قانون و ولایت محقق شود.

سرپرست استانداری همدان تصریح کرد: در استان مشکلی نداریم و تمام برنامه‌ها باید بر روال خود انجام شود چرا که هزار دلیل برای کار کردن داریم و یک دلیل برای کار نکردن و این نگاه باید در سراسر ادارات نیز وجود داشته باشد و اگر اداره‌ای فاقد این دیدگاه است باید دوران خود را رصد کند.

وی اظهار کرد: باید تا انتهای امسال 10 جلسه اتاق فکر برگزار شود که اعضای آن از مجموعه کارگروه حقوق شهروندی انتخاب می‌شوند تا خروجی آنها فرهنگ‌سازی حقوق شهروندی را در جامعه به سرانجام برساند تا فعالیت‌های این اتاق فکر در سال‌های آتی نیز قابل پیگیری و مشخص باشد.

فامیل‌کریمی در پایان گفت: تقاطع غیر همسطح چهارراه بهشت در روز عید فطر آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول