اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دبیرخانه کانون‌های مساجد قم خبر داد

شرکت 60 کانون مساجد قم در طرح 1446

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از شرکت 60 کانون مساجد قم در طرح 1446 خبر داد.

شرکت 60 کانون مساجد قم در طرح 1446

علیرضا استادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: دوره آموزش حضوری و غیرحضوری مربیان طلبه یکی از طرح‌هایی بوده که به مدت پنج ماه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: 500 نفر از طلاب حوزه علمیه قم در این دوره شرکت کردند که از این تعداد 250 نفر طلبه خواهر و برادر توانستند ملاک‌های قبولی را در ارزیابی کسب کرده و آماده فعالیت در مساجد شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان داشت: روش‌های سخنرانی دانش‌آموزی، مبانی کار فرهنگی، روش ارائه مشاوره، مباحث تربیتی، نیازسنجی تربیتی، روش مدیریت حلقه‌های معرفت و روش انتقال معارف دینی به کودک و نوجوان به طلاب شرکت‌کننده در این دوره‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به رایزنی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه صدور حکم تبلیغی برای طلاب گفت: طلاب دارای حکم تبلیغی وارد مساجد استان قم شده و به مدت دو ماه فعالیت‌های تبلیغی چهره به چهره و برگزاری حلقه‌های معرفت را پیگیری می‌کنند.

استادیان با اشاره به آموزش کادر کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان رویکرد اساسی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: به همین منظور دوره‌های آموزشی برای مسئول، معاون فرهنگی و معاون آموزش و پژوهش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ظرفیت فراوان هستند گفت: با اساتید در رشته‌های مختلف رایزنی شده تا بتوانیم از ظرفیت موجود در کانون‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

معاون آموزشی و پژوهشی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به طرح 1446 گفت: این طرح با توجه به گذشت هزار و 446 سال از نزول قرآن اجرا می‌شود که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از نهادهای فعال در اجرای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: طرح 1446 در 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم در حال اجرا بوده که شامل حفظ 30 جزء قرآن کریم است.

استادیان یادآور شد: با اجرای این طرح در سند چشم‌‌انداز شاهد تربیت یک میلیون حافظ قرآن هستیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول