اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان با خبرنگاران

دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران دشتستان بررسی شد

خبرگزاری فارس: در نشست مسئولان با خبرنگاران، دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران دشتستان بررسی شد.

دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران دشتستان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان خبرنگاران و روزنامه‌نگار دشتستانی شامگاه دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشستی با مدیران این شهرستان به بیان مشکلات و مسائل خود در عرصه‌های گوناگون پرداختند.

مشکل ایاب و ذهاب خبرنگاران در بازدید‌های مسئولان

خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری فریاد عدالت در این نشست گفت: خبرنگاران شهرستان دشتستان در همه حال همراه مسئولان هستند و اقدامات ایشان را انعکاس می‌دهند.

حمیدرضا تمیزی اظهار داشت: مشکل ایاب و ذهاب خبرنگاران در بازدیدهای میدانی مدیران اجرایی شهرستان از بخش‌ها و پروژه‌های شهرستان یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که خبرنگاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: در مراحل قبل خبرنگاران بر این مساله تاکید کردند که با پیگیری‌های فرماندار محترم شهرستان اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفت ولی هنوز مشکلاتی در این عرصه داریم و به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم.

تمیزی خاطر نشان کرد: علی پیرمرادی خبرنگار پیشکسوت شهرستانی یکی از باسابقه‌ترین خبرنگاران استان محسوب می‌شود که از بیمه محروم است.

این خبرنگار دشتستانی تصریح کرد: در مراسم خبرنگار سال گذشته فرماندار محترم شهرستان قول حل مشکل بیمه این پیشکسوت خبرنگاری استان را دادند و شانتاژ رسانه‌ای بالایی را روی این مسئله شاهد بودیم ولی تاکنون این مسئله تحقق نیافته است.

حمایت از نشریات دشتستانی مطلوب نیست

دبیر ویژه‌نامه روزنامه جام جم شهرستان دشتستان در این نشست با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب بیان کرد: فرهنگ ستون فقرات یک ملت است و باید برای بهبود سطح فرهنگی شهرستان تلاش کنیم.

علیرضا برازجانی عنوان کرد: مطبوعات یکی از مهم‌ترین ابزار فرهنگی هستند و حمایت از ایشان و تقویت ایشان می‌تواند در بهبود سطح فرهنگی جامعه اثرگذاری بالا داشته باشد.

وی به مشکل ضعف در روابط عمومی ادارات اشاره کرد و افزود: پس از اقدامات فرماندار محترم شهرستان با ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تعامل ایشان با مطبوعات نسبت به ادوار گذشته بهبود یافته ولی هنوز هم اشکالاتی در این زمینه شاهد هستیم و به وضعیت مطلوب دست نیافته‌ایم.

برازجانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه فضاسازی و توسعه فضاهای فرهنگی در شهرستان بوده‌ایم ولی در عرصه مطبوعات و نشریات اقدامات مطلوب نبوده و برای بهبود وضعیت نشریات احتیاج به حمایت بیش از پیش مسئولان داریم.

فعالیت 3700 شبکه ماهواره‌ای / 10 درصد فارسی زبان و معاند نظام

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با به‌کارگیری ابزار رسانه‌ای و فرهنگی برای ضربه زدن به نظام اسلامی تلاش می‌کند، دولت باید با حمایت از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی با معاندان به مقابله بپردازد و نقشه‌های ایشان را خنثی کند.

این روزنامه‌نگار دشتستانی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 700 شبکه ماهواره‌ای فعالیت دارند که در دور افتاده‌ترین نقاط امکان دریافت آنها وجود دارد.

برازجانی خاطر نشان کرد: بالغ بر 10 درصد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان فعالیت دارد که میزان آنها در حال افزایش است.

در جریان فتنه 88 دشمن برای بی‌اعتمادی مردم به رسانه ملی تلاش می‌کرد

وی تاکید کرد: در جریان فتنه 88 دشمنان نظام اسلامی و دنیای استکبار با تمام توان برای بی‌اعتمادی مردم به رسانه ملی و در اختیار گرفتن افکار عمومی جامعه از طریق رسانه‌های معاند تلاش می‌کردند.

دبیر ویژه‌نامه جام جم شهرستان دشتستان اذعان کرد: باید حمایت از رسانه‌ها را افزایش دهیم و زمینه گسترش فعالیت‌ رسانه‌های خودی و داخلی را افزایش دهیم.

برازجانی گفت: رابرت مورداک تئوریسین شبکه‌های فارسی زبان با ساخت برنامه‌های مختلف سعی در ایجاد رخنه فرهنگی در کشور دارد.

وی ادامه داد: بررسی آمار طلاق نشان‌دهنده آن است که 60 درصد آمار طلاق تهران در سال 89 با تاثیرپذیری از قهرمان سریال ویکتوریا بود.

این فعال رسانه‌های دشتستان عنوان کرد: این سریال به طوری برنامه‌ریزی شده بود که با پخش در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای تاثیرگذاری اینچنینی در جامعه داشت.

وی متذکر شد: در چنین شرایطی ما باید با توسعه فعالیت‌های رسانه‌‌ای نیازهای مردم را برطرف کنیم و از نفوذ برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در میان مردم جلوگیری کنیم.

خبرنگاران قشر محروم جامعه

دبیر ویژه‌نامه روزنامه جام جم در شهرستان دشتستان بیان کرد: خبرنگاران محروم‌ترین قشر جامعه هستند و هیچ سازمان و نهاد حمایتی از ایشان وجود ندارد.

وی گفت: تمام کارکنان و کارمندان نهادهای مختلف از طرق مختلف حمایت می‌شوند ولی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به هیچ وجه از این تسهیلات حمایتی برخوردار نیستند.

برازجانی تصریح کرد: روزنامه جام جم در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان فعالیت مطلوبی داشته و تیراژ پخش این روزنامه از 50 نسخه در روز به یک‌هزار 500 نسخه افزایش یافته و این آمار چند برابر آمار تمام روزنامه‌ها در شهر برازجان و شهرستان دشتستان است.

دشتستان نیازمند توسعه فرهنگی / در فعالیت‌های ژورنالیستی سرآمد هستیم

مدیر مسئول هفته‌نامه اتحاد جنوب نیز در این نشست گفت: دشتستان از نظر سابقه روزنامه‌نگاری و ژورنالیستی در کشور سرآمد است.

اکبر صابری بیان کرد: شهرستان بوشهر به‌ عنوان مرکز استان در وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به دشتستان قرار دارد ولی در بحث روزنامه‌نگاری و ژورنالیستی دشتستان سابقه و فعالیتی بیشتر از تمام نقاط دارد.

وی افزود: سید محمدرضا مساوات برازجانی که در عصر قاجار روزنامه مساوات را در تهران منتشر کرد، از افتخارات شهرستان دشتستان است و نشان‌دهنده سابقه روزنامه‌نگاری و ژورنالیستی شهرستان است.

صابری عنوان کرد: روزنامه مساوات در عصر خود تاثیرگذاری بالایی در جامعه داشت و ریشه استبداد را در جامعه خشک کرد و مورخان ایشان را از روزنامه‌نگاران تاثیرگذار دانسته‌اند.

این فعال رسانه‌ای شهرستان دشتستان بیان داشت: در بحث فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرستان دشتستان نسل امروز فعالیت‌های مطلوبی در سطوح استانی و ملی دارند.

وی گفت: روزنامه‌نگاران و جوانان نخبه این شهرستان در سایت‌های خبری و رسانه‌های مجازی و نوشتاری حضوری فعال دارند و نقشی مؤثر ایفا می‌کنند.

صابری با اشاره به چاپ هفت‌صدمین شماره هفته‌نامه اتحاد جنوب تصریح کرد: اتحاد جنوب یکی از میان نشریات قدیمی استان گوی سبقت را از همه ربوده و با موفقیت مداوم توانسته هفت‌صدمین شماره این نشریه را منتشر کند.

مدیر مسئول هفته‌نامه اتحاد جنوب گفت: این موفقیت حاصل تلاش و همراهی ژورنالیست‌ها و نویسندگان هم شهرستانی و هم استانی است.

صابری تاکید کرد: هر نشریه‌ای مشکلات و شرایط خاص خود را دارد و اتحاد جنوب هم در این زمینه موفقیت‌های ارزشمندی دارد که با همراهی و همکاری مدیران اجرایی شهرستان این مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

حمایت از خبرنگاران ضروری است

غضنفر پژمان خبرنگار صدا و سیمای مرکز بوشهر در بخش شبانکاره اظهار داشت: بخش شبانکاره یکی از قطب‌های خبری استان است و در عرصه فعالیت‌های خبری به موفقیت‌های ارزشمند و حائز اهمیتی دست یافته است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران بخش‌ها در زمینه تجهیزات با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان باید با حل این مشکلات به بهبود فعالیت‌ها کمک کنند.

پژمان گفت: اکثر خبرنگاران بخش‌ها از امکانات اولیه مانند دوربین محروم هستند و تهیه دوربین برای ایشان امری ضروری است.

نداشتن کارت شناسایی برای ما مشکل‌ساز شده است

اکبر عبدی خبرنگار صدا و سیمای مرکز بوشهر در بخش بوشکان نیز در این نشست اذعان کرد: خبرنگاران صدا و سیمای بخش‌ها فاقد کارت شناسایی هستند و این مشکل در موارد مختلف که ایشان برای تهیه اخبار به نهادهای مختلف مراجعه می‌کنند، برای ایشان مشکل‌ساز شده است.

عبدی بیان کررد: در شهرستان دشتستان حمایت خوبی از خبرنگاران نمی‌شود و مدیران سایر شهرستان‌ها همکاری مطلوب‌تری با خبرنگاران دارند.

وی تصریح کرد: به خاطر علاقه شخصی که به فعالیت در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی داشته‌ام در سال‌های اخیر هزینه‌های فراوانی را متحمل شده‌ام و با هزینه و خودروی شخصی خود تمام اخبار را به مرکز استان ارسال می‌کنم.

به جای انتقاد به تخریب مسئولان نپردازیم

مدیر عامل سایت خبری جنوب‌پرس در این دیدار اظهار داشت: خبرنگاری یکی از مشاغل حرفه‌ای است و فعالیت در این عرصه از حساسیت بالایی برخوردار است.

علی شیخیانی خاطر نشان کرد: اگر در زمینه‌ای از مسئولی انتقاد داریم باید انتقادات خود را در فضای حرفه‌ای بیان کنیم و مراقبت کنیم انتقادات ما منجر به تخریب مسئولان نشود.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که انتقاد و تخریب معانی کاملا متفاوتی دارند و با توجه به این اختلافات و با ریزبینی حرفه‌ای به انتقاد بپردازیم.

شیخیانی گفت: نباید جناح‌بندی‌‌های سیاسی را در فعالیت مطبوعاتی خویش دخالت دهیم و از این طریق مسئولان و مدیران را تخریب کنیم.

برای حل مشکلات خبرنگاران تلاش می‌کنیم / خبرنگاران از امکانات حرفه‌ای برخوردار هستند

فرماندار دشتستان در این دیدار تاکید کرد: برای حل مشکل علی پیرمرادی پیشکسوت خبرنگاری استان آمادگی کامل داریم و مشکلی که در این عرصه به وقوع پیوسته به دلیل برخی مسائل دیگر است.

غلامحسین خسروی بیان کرد: حل مشکل کارت شناسایی و سند هویت حرفه‌ای خبرنگاران را پیگیری خواهیم کرد و با صدور کارت برای خبرنگاران شهرستان مشکلات ایشان را برطرف می‌کنیم.

کرم باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان عنوان کرد: هنرمندان شهرستان و خبرنگاران فعال نشریات و سایت‌های شهرستان می‌توانند از این تسهیلات و امکانات بهره‌مند شوند.

باقری در همین ارتباط گفت: در برخی موارد برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و هنرمندان شهرستان این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول