اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

جامعه تشنه خبرنگاران درستکار است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان چرام گفت: کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از طریق خبرنگارانی درستکار شدنی است.

جامعه تشنه خبرنگاران درستکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علیرضا نیکروز عصر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه ضمن تبریک به این قشر پر تلاش جامعه اظهار داشت: نقش و اهمیت اخلاق در حرفه خبرنگاری و تاثیر اخلاق بر فرایند اطلاع‌رسانی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: در روزگاری که از آن به عنوان عصر اطلاعات و فناوری نام می‌برند، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی نقشی حیاتی و انکار نشدنی است.

نیکروز با بیان اینکه کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها به وسیله خبرنگارانی درستکار شدنی است، گفت: در دنیای امروزی با وجود فناوری‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود مشغله‌های زیاد، خبرنگاران نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول خبرنگاران را از مهره‌های اساسی اطلاع‌رسانی دانست و بیان داشت: اصحاب رسانه با قبول خطرهای فراوان به واقعیت موضوع پی می‌برند و آن را به مردم می‌رسانند.

فرماندار شهرستان چرام با اشاره به اینکه خبرنگار چشم و گوش رسانه و مردم است، بیان کرد: خبرنگار باید با استفاده از ویژگی‌های خدادادی و نیز خصوصیاتی که در دوره آموزشی دیده به کشف حقیقت‌ها بپردازد و آن را در کمترین زمان به مخاطبان خود برساند.

نیکروز خبرنگار خوب را خبرنگاری دانست که از خطر کردن نهراسد و همواره به دنبال کشف حقیقت باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: گاه خبرنگاران تیزهوشی پیدا می‌شوند که با توجه به حوادث پیش آمده و نیز تجربه‌های گذشته به پیش‌بینی حوادث آینده می‌پردازند و به مردم در مورد منافع مالی، اعتقادات و نیز فرهنگ حاکم هشدار می‌دهند.

مقام ارشد اجرایی شهرستان چرام به خبرنگار شهید صارمی اشاره کرد و اذعان داشت: شهید صارمی از تبار حق‌جویانی بود که برای نوشتن قصه مظلومیت ملتی اسیر جام سرخ شهادت را نوشید.

فرماندار چرام تصریح کرد: او با تنها سلاح که ایمان و قلمش بود در آن وضعیت بحرانی کشور مصیبت‌زده افغانستان توانست مظلومیت مردم ستم‌دیده، زجر کشیده و بی‌دفاع و بی‌گناه آن سامان را به طور صریح و سالم به گوش جهانیان برساند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول