اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

انعکاس آرمان‌های نظام اولویت اصلی خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مهم‌ترین اولویت کاری خبرنگاران باید انعکاس آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سراسر جهان باشد.

انعکاس آرمان‌های نظام اولویت اصلی خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از زحمت‌کشان عرصه رسانه استان با اشاره به اولویت‌های کاری خبرنگاران در دنیای امروزی اظهار داشت: بر اساس توصیه‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی خبرنگاران باید در راستای اهداف انقلاب و بر اساس قوانین مصوبه نظام اسلامی حرکت کرده و به سوی معرفی هرچه بیشتر اهداف ملت گام بردارند.

وی مطبوعات را مدرسه سیار دانست و گفت: معرفی اسلام واقعی، خدمت به مستضعفان جامعه، دفاع از حقوق ملت، حفظ وحدت و آرامش کشور از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط خبرنگاران انجام شود که در جامعه امروزی شاهد تحقق این خواسته‌ها هستیم.

کریمی مقابله با گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، بیان خدمات نظام و حرکت در مسیر خواست ملت را از دیگر اولویت‌های کاری خبرنگاران از منظر امام (ره) دانست و تصریح کرد: مطبوعات یکی از تاثیرگذارترین ابزار در جامعه هستند که می‌توانند با انعکاس مطلوب اخبار و رویدادها به رشد و تعالی ملی کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات این نهاد در زمینه خبر و مطبوعات خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال گذشته 32 مجوز نشریه جدید برای استان صادر شده و همچنین پروانه 15 نمایندگی نیز برای شهرستان‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال 90 حدود 48 جلسه در راستای بهبود وضعیت نشریات استان تشکیل شده که در این جلسات اساتید مرتبط حضور داشته و در زمینه کمبودهای مطبوعات راهنمایی‌ها و کمک‌های شایانی انجام شده است.

کریمی همچنین از وجود بیش از 200 خبرنگار در استان خبر داد و بیان کرد: این تعداد خبرنگار در قالب 64 نشریه و 17 خبرگزاری در سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: حدود 170 دکه مطبوعاتی نیز وظیفه پخش نشریات را بر عهده دارند که در قالب انجمن دکه‌داران استان ساماندهی و هدایت می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی برگزاری کلاس‌های خبرنگاری در سطوح مختلف را یکی از اقدامات این اداره کل در زمینه افزایش توانمندی‌های خبرنگاران عنوان و خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها در سطوح مقدماتی و تخصصی برگزار شده که به طور کلی بیش از 150 خبرنگار در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و خوی آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند.

کریمی در پایان با بیان توصیه‌هایی به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گفت: مطالب سودمند و قابل استفاده برای مردم و بیان حقایق از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی است که باید خبرنگاران به آنها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول