اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

حقوق خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری گفت: ‌مسئولان و جامعه در مقابل خبرنگاران وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

حقوق خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید مهدی احمدی دوشنبه شب در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ دنیای امروز که از آن به عنوان دهکده جهانی یاد می‌شود، فضایی آکنده از اطلاعات گوناگون است.

وی ادامه داد:‌ مدیریت بر این جامعه، ناگزیر از داشتن اطلاعات صریح، به موقع، دقیق و تجزیه و تحلیل مناسب از وقایع پیرامون بر اساس این اطلاعات است.

عضو هیئت منصفه مطبوعات با طرح این سؤال که چه کسانی وظیفه خطیر گردآوری و نشر این اطلاعات را در جامعه بر عهده دارند، متذکر شد:‌ این وظیفه بر عهده گروهی از نخبگان هر جامعه است که به مانند پل ارتباطی ضمن ارتباط با مردم، مسئولان و دستگاه‌های سیاست‌گذار و اجرایی، مسائل مطرح در سیاست‌گذاری‌ها و طرح‌های مختلف را به آگاهی جامعه می‌رساند تا از این طریق ابتدا از حقوق آحاد مردم دفاع کند و تلاش‌های مسئولان و دستگاه‌ها را در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای بر عهده دارند، افزود:‌ هر نوع اطلاعات منتشر شده از سوی آنها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیران و همچنین افکار عمومی جامعه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه خبرنگاران با انعکاس اخبار سودمند و واقعی و بیان حقایق می‌توانند نقاط ضعف و چالش‌ها را بیان کرده و نقاط قوت و فرصت‌ها را پررنگ‌تر کنند، تصریح کرد: ‌تا به عنوان ناظران واقعی و نمایندگان افکار عمومی در تحقق اهداف یک جامعه نقش کلیدی بر عهده داشته باشند اما گاهی مشاهده می‌شود بر اثر رعایت نشدن اخلاق حرفه‌ای، واقعیت‌ها آنچنان که است بیان نشده و یا در بیان بعضی مسائل افراط می‌شود که در این صورت جامعه دچار حساسیت‌های بی‌مورد شده و افراد و گروه‌ها هم دچار درگیری در مسائل فرعی شوند.

عضو شورای شهر ساری یادآور شد: تمام این موارد نشان‌دهنده مسئولیت اجتماعی اصحاب رسانه در قبال اجتماع است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به وظایف خود نسبت به حفظ  نظام و دستاوردهای آن عمل می‌کنند، تصریح کرد‌: از این بابت از زحمات همه کسانی که با قلم خود برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

احمدی ادامه داد:‌ این قشر عظیم، مؤثر و زحمت‌کش که بسیاری از دستاوردهای نظام، مرهون تلاش و زحمات آنان است، دارای حقوقی هستند که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ جامعه و مسئولان در مقابل این قشر مسئولیت‌های دارند که رعایت آنها سبب پویایی هرچه بیشتر جامعه و دلگرمی خبرنگاران در انجام رسالت خطیرشان خواهد بود.

احمدی اظهار داشت: ‌یکی از دغدغه‌های خبرنگاران، حفظ حرمت و حریم آنهاست که در جامعه‌ ما که افراد و مسئولان آن متخلق به آداب و اخلاق اسلامی هستند در برخی موارد شاهد بی‌حرمتی به این قشر زحمتکش و فرهیخته هستیم.

وی متذکر شد:‌ باید قدر و منزلت آنها را دانست و از آنان به نیکی تجلیل کرد تا کرامت انسانی آنها حفظ شود.

احمدی با اشاره به اینکه حفظ حریم استقلال و آزادی بیان خبرنگاران در چارچوب قوانین و اصول حاکم بر جامعه از دیگر دغدغه‌های این قشر است، تصریح کرد:‌ نباید در برخی موارد شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و گاهی سانسور گونه توسط مسئولان باشیم.

عضو شورای شهر ساری یادآور شد:‌ نکند خدای ناکرده فشارهای سیاسی موجب می‌شود تا خبرنگار نتواند رسالت واقعی خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از دیگر مهم‌ترین مشکلات و خواسته‌های اصحاب رسانه تامین معیشت، مسکن و امنیت شغلی آنهاست، گفت:‌ اینک که در سالروز گرامیداشت مقام خبرنگار قرار داریم بیاییم شعارها را به عمل تبدیل کنیم و در کنار مراسم‌های تقدیر و تشکرهای کلیشه‌ای، با جدیت در برطرف کردن خواسته‌های به‌حق آنها بکوشیم.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول