اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان خبر داد

انجام 2 میلیارد تومان وقف در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از 86 مورد وقف طی سال گذشته خبر داد و گفت: این موقوفات بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش دارند.

انجام 2 میلیارد تومان وقف در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده شامگاه دوشنبه در همایش روحانیت شهر کرمان اظهار داشت: حوزه وقف یکی از کارکردهای روحانیان است.

وی بیان داشت: وقف به عنوان روزنه‌ای برای نگهداشتن پایه‌های دین، شریعت و مذهب ما است که وقف‌نامه‌های چند صد ساله این موضوع را تأیید می‌کند.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و با راه‌اندازی انجمن‌ها و مؤسسات خیریه موضوع وقف در برهه‌ای از زمان کمرنگ شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش اوقاف و امور خیریه، روحانیان، ائمه جمعه و جماعت توانسته‌ایم انگیزه برای وقف را بیشتر از گذشته کنیم.

قاسمی‌زاده از 86 مورد وقف طی سال گذشته خبر داد و گفت: این موقوفات بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش دارند.

وی با اشاره به انجام 45 وقف طی سال جاری عنوان کرد: این میزان موقوفه به اندازه نیمی از وقف‌های سال گذشته است که رقم مطلوبی به شمار می‌رود.

این مسئول بیان داشت: افزایش وقف طی سال‌های گذشته بیانگر این است که همکاری روحانیان در حوزه وقف مؤثر و راهگشا بوده است.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه احکام وقف گاهی مورد غفلت و یا تعرض قرار گرفته است، اظهار داشت: روحانیان باید در زمینه احیای این سنت حسنه گام بردارند.

نام‌نویسی 1800 کرمانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

وی تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید در ایران 10 تا 15 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم داشته باشیم.

قاسمی‌زاده افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به نهاد رهبری تربیت یک میلیون حافظ را در دستور کار قرار داده است.

وی سهمیه استان کرمان در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم را 10 هزار نفر ذکر و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تربیت این افراد باید طی چهار سال صورت گیرد.

قاسمی‌زاده با اشاره به نام‌نویسی یک‌هزار و 800 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان کرمان ابراز داشت: تا رسیدن به سهمیه تعیین شده فاصله داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: تربیت حافظان قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان انجام می‌شود.

قاسمی‌زاده خواستار همکاری روحانیان برای گام برداشتن در زمینه عمل به منویات رهبری شد و گفت: طرح تربیت قرآنی برای رده‌های سنی، خردسالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: رده سنی خردسالان جزء 30، نوجوانان جزء‌های 30 و یک و بزرگسالان نیز جزء‌های یک، دو و 30 قرآن کریم را در مرحله نخست حفظ می‌کنند.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد مساجد استان کرمان در دست نیست، اظهار داشت: نرم‌افزار مربوط به ساماندهی مساجد استان کرمان با استفاده از اعتبار شاخص‌های فرهنگی در سال گذشته آغاز شده است.

وی عنوان کرد: روحانیان مستقر در شهر کرمان و مناطق اطراف می‌توانند با پر کردن فرم‌های مربوط به شناسایی مساجد به اجرای طرح ساماندهی مساجد کمک کنند.

خادمان جوان برای مساجد انتخاب شوند

قاسمی‌زاده با اشاره به اختلافاتی که بین هیئت امنای مساجد و ائمه جماعت ایجاد می‌شود، ابراز داشت: نیروهای متعهد و اصیل باید وارد مسجد شوند.

وی عنوان کرد: برای انتخاب خادمان مسجد باید به اخلاق، دینداری و سن آنها توجه داشت و بهتر است خادمان جوان معرفی شوند.

این مسئول فرهنگی از حضور 250 نفر از خادمان استان کرمان در دوره آموزشی زیارتی مشهد مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی بعدی در مهر ماه برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به 17 مرداد ماه روز خبرنگار گفت: خبرنگاران جزو افراد پرتلاش جامعه هستند و در حوزه دین و مباحث فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند.

ثبت 1447 موقوفه در سال جاری

وی اظهار داشت: طی سال گذشته 171 هکتار از اراضی شهر کرمان به ارزش 43 میلیارد تومان به اوقاف افزوده شده است.

قاسمی‌زاده میزان اراضی وقفی ثبت شده طی سال جاری را 32 هکتار ذکر کرد و افزود: این اراضی 45 میلیون تومان ارزش دارد.

وی با اشاره به یک‌هزار و 402 مورد عملیات ثبت موقوفات طی سال گذشته عنوان کرد: در سال جاری یک‌هزار و 447 مورد ثبت شده است.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال گذشته برای نخستین‌بار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول