اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه‌ای نزدیک به 7 میلیارد ریال صورت گرفت

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرک صنعتی اوز

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: برای بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرک صنعتی اوز بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرک صنعتی اوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، سیدمصطفی هاشمی اظهار داشت: عملیات اجرای این طرح شامل حفر یک چاه، اجرای مخزن یک‌هزار مترمکعبی و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع به طول 5.5 کیلومتر و خط برق به طول یک ‌کیلومتر بوده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح آبرسانی به واحدهای صنعتی در این شهرک صنعتی انجام می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: شهرک صنعتی اوز به مساحت 36 هکتار ظرفیت استقرار 40 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 600 نفر را دارد.

این مسئول اضافه کرد: این شهرک از شهرک‌های صنعتی جدید استان فارس بوده که در یک سال اخیر به مرحله واگذاری زمین رسیده است.

بر اساس همین گزارش، همچنین همایش شناسایی کاربردهای تجاری ضایعات سنگ در استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز برگزار شد.

در این همایش که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صورت گرفت، 85 نفر از فعالان عرصه سنگ حضور داشتند. 

مدرس دوره در این همایش با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات سنگبری‌های استان فارس وجود ضایعات بالای سنگ است، گفت: استفاده از این ضایعات در سایر صنایع دیگر می‌تواند درآمد مناسبی را نصیب فعالان این عرصه کند.

کاظم عسکری‌فر عدم آشنایی فعالان عرصه سنگ با صنایع مرتبط با فرآوری ضایعات سنگ را از مهم‌ترین علل استفاده‌نکردن از ضایعات در سایر صنایع اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری این سمینار در راستای شناساندن راهکارهای استفاده از ضایعات سنگ در سایر صنایع است.

وی افزود: از ضایعات سنگ می‌توان در ساخت سنگ مصنوعی، چوب مصنوعی، تولید سمنت پلاست، استفاده در بتن مقاوم و کود نیترات کلسیم آمونیوم استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه سنگ استان فارس به لحاظ کیفیت از مرغوبیت بالایی برخوردار است بر بهره‌گیری از روش‌های فرآوری ضایعات برای تبدیل به محصولات دیگر تاکید کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با بهره‌گیری از ضایعات سنگ معادن و سنگبری‌های این استان در سایر صنایع بیش از یک‌هزار میلیارد ریال درآمد نصیب فعالان این عرصه می‌شود.

علی صداقت‌پور افزود: استفاده از فناوری روز برای بهره‌گیری از ضایعات سنگ در کاربردهای تجاری ارزش افزوده مناسبی نصیب فعالان این عرصه می‌کند.

برگزاری این سمینار در راستای برنامه‌های طرح کلینیک صنعت با هدف عارضه‌یابی و ارائه مشاوره رایگان به واحدهای صنعتی این استان انجام شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول