اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

اجرای بیش از 700 طرح امنیت اجتماعی در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان از اجرای بیش از 700 طرح امنیت اجتماعی در همدان طی امسال خبر داد و گفت: سرقت‌های مهم در این استان 15درصد کاهش یافته است.

اجرای بیش از 700 طرح امنیت اجتماعی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی معصوم‌بیگی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش مؤثر و گسترده‌ای در تمام حوزه‌های اجتماعی ایفا می‌کنند، اظهار داشت: اصحاب رسانه شتاب‌بخش سازندگی و پیشرفت جامعه هستند و این مهم باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه تعامل مدیران با رسانه عامل پیشبرد بهتر امور است، افزود: عملکرد ناجای همدان مؤید وجود این تعامل سازنده است چرا که در مسیر توجه به این مهم توفیقات خوبی را از آن خود کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از تلاش مجموعه انتظامی همدان و اوج آمادگی آن برای تأمین امنیت در جامعه سخن راند و خاطرنشان کرد: تدوین دقیق‌ترین و منسجم‌ترین برنامه‌ها و اجرای آنها به منظور تأمین امنیت و آسایش مردم یکی از رویکردهای ناجا به شمار می‌رود که در این زمینه عملکرد موفقی داشته است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت در جامعه به ویژه در حوزه امنیت اخلاقی همه نهادهای فرهنگ‌ساز باید پای کار بیایند، تأکید کرد: تنها هفت درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده نیروی انتظامی است که با این وصف باید دیگر نهادهای مرتبط نیز در این عرصه وارد شوند.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه تهدیدها به نسبت تمهیدات بسیار زیاد است، ادامه داد: برای توفیق در حوزه امنیت اخلاقی باید همه در حیطه وظایف خود فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش به عملکرد نیروی انتظامی در چهار ماه امسال پرداخت و اظهار داشت: در این مدت 85 هزار نفر در حوزه‌های مختلف تحت آموزش قرار گرفته‌اند که تا پایان سال باید به 300 هزار نفر افزایش یابد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به تشکیل پلیس فتا گفت: در چهار ماه امسال 20 پرونده شامل کلاهبرداری رایانه‌ای، جرائم علیه اخلاق و عفت عمومی و پرداخت‌های اینترنتی غیر مجاز در فضای مجازی کشف و در همین راستا تعدادی دستگیر شدند.

وی افزود: از زمان تشکیل پلیس فتا نزدیک به 40 صفحه فیس‌بوک و سایت مشکل‌ساز برای امنیت عمومی بسته شده است.

معصوم‌بیگی اظهار داشت: در چهار ماه امسال 34 هزار مورد از اماکن به صورت محسوس و غیر محسوس مورد بازرسی قرار گرفته که 743 مورد پلمب شده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عملکرد موفق پلیس همدان در جمع‌آوری ماهواره گفت: استان همدان در حال حاضر رتبه نخست کشور در زمینه جمع‌آوری دیش‌های آشکار ماهواره را دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان از اجرای بیش از 700 طرح امنیت اجتماعی در همدان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: سرقت‌های مهم در استان همدان در چهار ماه امسال 15 درصد کاهش داشته است که این نشان از اقتدار پلیس استان دارد.

وی حوزه مقابله با مواد مخدر را مطالبه همه مردم دانست و افزود: اگر ساز و کار لازم فراهم شود پلیس آمادگی لازم برای جمع‌آوری تمام معتادان را دارد.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه 2 هزار و 450 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شدند،‌ گفت: در زمینه مقابله با مواد مخدر 250 مرحله طرح پاکسازی و کنترل محورهای مواصلاتی انجام شده است.

وی از شناسایی و دستگیری 10 باند بزرگ سرقت در همدان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: بیش از 90 درصد سرقت‌های رخ داده منجر به کشف انتظامی شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: همچنین طی سال جاری بزرگ‌ترین باند سرقت اماکن شناسایی شد و برخورد لازم با آن صورت گرفت.

وی از شناسایی و متلاشی شدن 29 باند قاچاق کالا خبر داد و اظهار داشت: در این مدت با افزایش 50 درصدی اجرای رزمایش مبارزه با قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم.

معصوم‌بیگی گفت: همچنین در چهار ماه امسال 2 هزار فقره تصادف در سطح استان رخ داده که حاصل آن بیش از هزار و 500 نفر مجروح و 172 نفر کشته بوده که این موضوع یک فاجعه است.

وی در ادامه سخنانش از افزایش 46 درصدی تعامل نیروی انتظامی با اصحاب رسانه خبر داد و گفت: انجام مصاحبه و حضور در رسانه ملی نیز بیش از 100 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان از تشکیل 15 اتاق فکر در نیروی انتظامی با 51 پژوهشگر درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خبر داد و اظهار داشت: ایجاد تفاهمنامه با 12 دانشگاه و مرکز علمی نیز نشان از علمی کردن هر چه بیشتر پلیس دارد.

وی گفت: همچنین 26 طرح زودبازده برای بهینه‌سازی و اصلاح روش‌ها و فرآیندهای انجام کار در حوزه انتظامی در دست اقدام است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول