اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

شهردار منتخب شورای شهر منطبق با شاخص‌ها نیست

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: براساس ابلاغیه وزارت کشور، شهردار منتخب شورای شهر زنجان با شاخص‌ها منطبق نیست.

شهردار منتخب شورای شهر منطبق با شاخص‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود فشارهای اقتصادی بر کشورمان پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: این فشارها به مرور افزایش یافته است.

وی بر مقاومت ایران در مقابل تحریم‌ها طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: مقاومت ایران در طول این سال‌ها موجب خنثی شدن اثرات تحریم‌ها شده است.

استاندار زنجان به تدبیر مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این تدابیر در راستای مقاوم کردن اقتصاد ایران انجام شده است.

وی راه مقاومت و عبور از تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران را اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد پایدار است.

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: اقتصاد پایدار با فراز و نشیب به وجود آمده در بازار دچار نوسانات نمی‌شود.

وی به لزوم توانمند کردن اقتصاد کشور در مورد مواجه با هجمه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: همه تلاش‌ها باید در راستای گذر از اقتصاد شکننده باشد.

استاندار زنجان وابستگی اقتصاد کشور به نفت را از جمله مشکلات عنوان کرد و تصریح کرد: دولت با اقدامات پیش‌بینی شده در مورد صادرات غیر نفتی در صدد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.

وی مبلغ درآمدهای غیر نفتی کشور را در سال گذشته 47 میلیارد دلار یعنی در حدود 50 درصد درآمدهای نفتی اعلام کرد.

رئوفی‌نژاد به ذخیره درآمدهای نفتی کشور در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: دولت ذخیره بخشی از درآمدهای نفتی را در دستور کار قرار داده است.

وی توقف خام فروشی منابع را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: باید متوجه بود که همین مواد خام پس از تبدیل با چندین برابر قیمت به داخل کشور بر می‌گردد.

استاندار زنجان علمی بودن اقتصاد را از دیگر شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه کرد: حمایت دولت از طرح‌های دانش‌بنیان در این راستا انجام می‌شود.

وی دیگر شاخص اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: شعار سال در راستای تحقق این شاخص است.

رئوفی‌نژاد داشتن توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را از دیگر شاخص‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: ارتقای این توان از وظایف تولید کنندگان داخلی محسوب می‌شود.

وی یک طرف تحقق اقتصاد مقاومتی را مردم اعلام کرد و افزود: توجه و استفاده از تولیدات داخلی از وظایف مردم است.

استاندار زنجان بر لزوم تغییر ذائقه مردم در استفاده از تولیدات خارجی تاکید کرد و گفت: فرهنگ استفاده از کالا‌های تولید داخل باید در جامعه نهادینه شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد طرح‌های ماندگار گفت: تعداد طرح‌های ماندگار کشور بین 900 تا یک هزار طرح است.

رئوفی‌نژاد تعداد طرح‌های قرار گرفته در بین طرح‌های ماندگار استان زنجان را 29 طرح عنوان و اضافه کرد: هشت طرح از مجموع 29 طرح اقتصادی و 21 طرح باقیمانده عمرانی هستند.

وی تاثیر گذاری طرح‌های ماندگار بر اقتصاد کشور را مهم‌ترین شاخص این طرح‌ها دانست و افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه استان و در نتیجه کشور می‌شود.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوال دیگری در مورد روز خبرنگار و نحوه تعامل خبرنگاران استان با مجموعه مدیریتی وی گفت: رسانه‌ها رسالت سنگینی را در قبال مردم دارند.

وی رساندن مطالب به مردم را از جمله رسالت‌های سنگین خبرنگاران و رسانه‌ها اعلام کرد و افزود: خبرنگاران باید در قبال مردم احساس وظیفه کرده و دور از برخی قلم‌های مغرض، در راستای اهداف مردم حرکت کنند.

رئوفی‌نژاد با ابراز رضایت از عملکرد رسانه‌های استان تصریح کرد: به شخصه از تعامل با رسانه‌های زنجان راضی هستم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد عدم ارسال پاسخ استعلام از استانداری زنجان در مورد شهردار منتخب شورای شهر زنجان گفت: چارچوب اختیارات شوراها مشخص است.

استاندار زنجان با اشاره به طی روند قانونی انتخاب شهردار توسط شورای شهر زنجان برای صدور حکم اضافه کرد: بر اساس آخرین ابلاغ از وزارت کشور، شهردار منتخب شورا منطبق با شاخص‌ها نیست.

وی به تذکرات داده شده به سرپرست شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: وی باید از همه توان برای پیشبرد امور استفاده کند.

رئوفی‌نژاد تعداد پروژه‌های موجود در سطح استان زنجان را یک هزار و 614 پروژه عنوان کرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول