اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بویین زهرا:

6 مجتمع صنعتی بویین زهرا صنایع سبز معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا گفت: 6 مجتمع صنعتی شهرستان بویین زهرا به عنوان مجتمع‌های صنایع سبز به استان قزوین معرفی شده‌اند.

6 مجتمع صنعتی بویین زهرا صنایع سبز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، ابوطالب کریمی صبح امروز در جلسه شورای اداری محیط زیست شهرستان بویین‌ زهرا با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 6 واحد و مجتمع تولیدی و صنعتی این شهرستان به عنوان واحد‌های ممتاز صنایع سبز به سازمان حفاطت محیط زیست استان قزوین معرفی شده‌اند، اظهار کرد: در سال جاری نیز با توجه به رعایت بیشتر واحد‌های صنعتی به هشدا‌ر‌های اداره حفاظت محیط زیست پیش‌بینی می‌کنیم ده‌ها واحد دیگر به این لیست اضافه شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این اداره در خصوص توسعه فضای سبز طبیعی و جلوگیری از شکار‌های غیر مجاز پرندگان و حیوانات در این شهرستان اضافه کرد: تشدید برخورد با واحد‌های صنعتی و تولیدی متخلف همچنان در طول سال در این شهرستان پیگیری می‌شود و تاکنون چندین گروه نظارتی بر شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی در بخش‌های مرکزی، رامند و دشتابی شهرستان بویین زهرا بازدید شده‌اند.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های زیست محیطی نقش زیادی در تخریب فضاهای طبیعی شهرستان بویین زهرا برعهده دارند، عنوان کرد: باید تلاش کرد تا با هماهنگی و تعامل ویژه‌ مسئولان عرصه برای حفاظت از محیط زیست فراهم شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا لزوم ترویج فرهنگ استفاده از محیط زیست طبیعی در بین شهروندان و‌ به‌ویژه جوانان و نوجوانان را بسیار مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: در این حوزه نقش رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما پر‌رنگ بوده که با‌ید با برنامه‌سازی و نگاه ویژه‌ به این موضوع عرصه را برای توسعه محیط طبیعی سالم در کشور مهیا کند.

کریمی مجتمع‌های تولیدی آلاینده را خطری بسیار جدی برای ادامه زندگی پرندگان و حیوانات عنوان کرد و گفت: ورود مواد آلاینده به رودخانه‌ها و مراکز حفاظت شده سبب این می‌شود که در آینده‌ای نزدیک محیط زیست طبیعی فرسوده و به تدریج نیز نابود شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از محیط طبیعی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در سال جاری قصد داریم تا با برپایی برنامه‌های متعدد در حوزه توسعه و حفاظت محیط زیست زمینه را برای توسعه فضاهای طبیعی این شهرستان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول