اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان کردستان:

3 نمایش از کردستان به بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر ماه راه یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: سه نمایش از هنرمندان کردستانی به بخش منطقه‌ای نهمین جشنواره تئاتر ماه راه یافت.

3 نمایش از کردستان به بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر ماه راه یافت

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: نمایش «خون منتشر» به نویسندگی و کارگردانی صابر دل‌بینا برگزیده سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی «وتار»، نمایش «جمعه پر» به نویسندگی بهار لطافتیان و کارگردانی عبید رستمی در بخش صحنه‌ای و نمایش «پنجره‌ای برای فریاد کشیدن» به نویسندگی عبید رستمی و کارگردانی کورش احمدی در بخش خیابانی نمایش‌های راه یافته به نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه هستند.

وی با اشاره به نقش جشنواره تئاتر ماه در ارتقای سطح تئاتر در کشور به ویژه تئاتر شهرستان‌ها، از استقبال بالای هنرمندان تئاتر برای حضور در این جشنواره خبر داد.

به گفته مرادی، با سپری شدن هشت دوره جشنواره تئاتر ماه، شاهد ارتقا سطح فعالیت هنرمندان تئاتر به ویژه در شهرستان‌ها بوده‌ایم و نگاه هنرمندان تئاتر در شهرستان‌ها به سوی تئاتر حرفه‌ای بسیار قابل توجه بوده است.

سرپرست حوزه هنری کردستان با اشاره به شیوه جدید برگزاری جشنواره تئاتر ماه، گفت: برای نخستین بار این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود و بر اساس سیاست‌های جدید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در پنج منطقه برگزار و کارشناسان پس از بازبینی آثار، از هر منطقه حداکثر سه نمایش بزرگسال، سه نمایش خیابانی و یک نمایش کودک و نوجوان را به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی می‌کنند.

وی افزود: با این شیوه جدید استان‌های شیراز، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوی و کردستان به ترتیب به عنوان میزبان مناطق پنج‌گانه معرفی که از 15 شهریور ماه بر اساس گروه‌بندی صورت گرفته در منطقه یک آغاز و در تاریخ هفتم مهرماه امسال در منطقه 5 به پایان می‌رسد.

مرادی در ادامه افزود: برگزیدگان این 5 منطقه از 21 تا 30 مهرماه امسال در تهران برای معرفی برگزیدگان نهایی نهمین جشنواره در بخش‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت و مدت زمان یک هفته‌ای جشنواره فرصت مناسبی است تا هنرمندان تئاتر کشور بتوانند به تبادل نظر پرداخته و با دیدن آثار سایر هنرمندان کشور تأثیرپذیری لازم در ارتقای سطح کاری فراهم شود.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: استان کردستان برای میزبانی منطقه 5 جشنواره که با حضور بیش از 90 هنرمند از استان‌های قزوین، همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان از سوم تا هفتم مهرماه سال‌جاری در سنندج برگزار خواهد شد، آمادگی کامل دارد.

مرادی در پایان افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم و گسترده‌ای به منظور برگزاری شایسته جشنواره در این منطقه صورت گرفته و ان‌شاءالله با همدلی موجود فضایی در خور شأن و جایگاه هنرمندان و جشنواره را مهیا خواهیم کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول