اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

دهمین جشنواره تئاتر جوان مرند به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: دهمین جشنواره تئاتر جوان مرند با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره تئاتر جوان مرند به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمدحسین شناور " در آیین اختتامیه این جشنواره با ارائه گزارشی از روند اجرای جشنواره اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان 18 متن نمایشی صحنه‌ای  و شش متن نمایشی خیابانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این میان 10 اثر به مرحله بازبینی راه یافتند.

وی افزود: پس از بازبینی هیئت داوران هفت اثر جهت اجرا به بخش مسابقه راه یافتند.

شناور هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد زمینه مناسب برای رشد و تعالی هنر تئاتر عنوان کرد و گفت: این جشنواره فرصتی را فراهم می‌کند تا هنرمندان این عرصه بتوانند با تأسی و غور در اندیشه‌های متعالی اسلامی و انسانی به افق‌های تازه‌ای در باب فضایل انسانی و هویت بشری دست یابند.

"بهنام رضوانی" فرماندار شهرستان مرند نیز در این آیین بارزترین ویژگی هنر تئاتر را پرورش استعدادها و ابتکار و خلاقیت هنرمندان دانست و افزود: ثمره هنر نمایش به عنوان هنری زنده و متعالی در جامعه، نشر و اشاعه ارزش‌های انسانی، اجتماعی و اخلاقی است که نهایتاً انسان را به خداشناسی بیشتر سوق می‌دهد.

در ادامه این آیین "علی پوریان" به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه جشنواره را قرائت کرد که در آن بر لزوم آموزش ابتدایی و مقدماتی دوره‌های بازیگری و کارگردانی تئاتر برای هنرمندان شهرستان تاکید شد و در پایان نفرات برگزیده جشنواره  به ترتیب ذیل معرفی شدند.

در بخش موسیقی و افکت

جایزه این بخش به "میلاد امیر طاهر" برای نمایش (ضربانی که قلبم را به تپش انداخت) اهدا شد.

در بخش آفیش و بروشور

هیئت داوران جایزه این بخش را با هدیه نقدی به همراه لوح سپاس به طراح آفیش و بروشور نمایش (عنکبوت ) به "حسن رستمی" اعطا کرد.

در بخش طراحی لباس

جایزه این بخش به طراح لباس نمایش (ایستگاه) "پوران بابا پور" اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه رتبه سوم به طراح صحنه نمایش (عنکبوت) "میرحمید رضایی"، رتبه دوم به طراح صحنه نمایش (ایستگاه ) "مهدی صالحیار" و رتبه اول هیئت داوران جشنواره به طراح صحنه نمایش (و من پل ساختم) "مریم کلانتری" اهدا شد.

در بخش متن نمایشی

هیئت داوران در این بخش بدون در نظر گرفتن اولویت از نویسندگان نمایش (ایستگاه) "مهدی صالحیار" و (ضربانی که قلبم را به تپش انداخت) "یاسر عیسایی" تقدیر به عمل آورد.

در بخش بازیگری زن

رتبه سوم به بازیگر نمایش (عنکبوت) "شیما رسولی"، رتبه دوم  به طور مشترک به بازیگران نمایش (ایستگاه)، "پریچهر دهقان‌پور" و "الهام اشرفی" و رتبه اول به بازیگر نمایش (ضربانی که قلبم را به تپش انداخت) "ساناز عزیزی" اعطا شد.

در بخش بازیگری مرد

رتبه سوم به طور مشترک به بازیگران نمایش‌های (ایستگاه) "رضا کوه کمری" و (عنکبوت) "میر حمید رضایی"، رتبه دوم به "حسین جوادی" برای نمایش (ضربانی که قلبم را به تپش انداخت) و رتبه اول به بازیگر نمایش (و من پل ساختم) "کریم علیخواه" اعطا شد.

در بخش کارگردانی

رتبه سوم به کارگردان نمایش (ضربانی که قلبم را به تپش انداخت) "یاسر عیسایی"، رتبه دوم به کارگردان نمایش (ایستگاه) "مهدی صالحیار" و رتبه اول به "کریم علیخواه" کارگردان نمایش (و من پل ساختم) اهدا شد.

هیئت داوران جشنواره از بین نمایش‌های اجرا شده نمایش (و من پل ساختم) را به عنوان کار برتر جشنواره جهت حضور در جشنواره تئاتر استان معرفی کرد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول