اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خبر داد

توقیف بیش از 12 هزار دستگاه موتورسیکلت در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به تشدید مبارزه با موتورسواران متخلف گفت: در چهار ماهه سال جاری 12 هزار و 587 دستگاه موتورسیکلت در زنجان توقیف شده است.

توقیف بیش از 12 هزار دستگاه موتورسیکلت در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، مقصود شمس‌آذر افزود: موتورسواران همواره مشکلات زیادی را برای عابران پیاده و خودروها ایجاد می‌کنند و حرکت در پیاده‌رو، ایجاد آلودگی صوتی، حرکات مارپیچ در لابه‌لای عابران و غیره از جمله مشکلاتی است که موتورسواران به وجود آورده و با جان خود و دیگران بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت و دوچرخه‌های موتوردار حتماً باید به کلاه ایمنی مجهز باشند و در طول حرکت از آن استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تصریح کرد: رانندگان موتورسیکلت‌ها باید در نخستین خط عبور به موازات و در کنار خودروها حرکت کنند و باید توجه داشته باشند که همیشه با سرعت مجاز و مناسب در سطح معابر حرکت کنند.

وی گفت: رانندگان موتورسیکلت‌ها قبل از حرکت باید از سالم‌بودن چراغ‌های موتور، سرعت سنج، ترمزها، لاستیک‌های موتورسیکلت و میزان بودن فرمان اطمینان حاصل کرده و مدارکی چون گواهینامه، کارت موتورسیکلت و بیمه‌نامه شخص ثالث را حتماً به همراه داشته باشند.

شمس‌آذر از توقیف 12 هزار و 587 دستگاه موتورسیکلت و 7 هزار و 104 خودرو در چهار ماهه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 212 مورد تصادف در درون شهرها و 970 فقره تصادف نیز در جاده‌های مواصلاتی استان به وقوع پیوسته است.

وی در پایان به رانندگان موتورسیکلت‌ها توصیه کرد: از اجرای حرکات نمایشی در سطح معابر و حرکت در مسیر خلاف جهت حرکت وسایل نقلیه جداً خودداری و به یاد داشته باشند؛ عبور موتورسیکلت، موتورگازی و دوچرخه‌سوار از پیاده‌رو، بازار و نقاط شلوغ ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول