اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

دستگاه‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌کردها را اولویت بدانند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی باید اصل صرفه‌جویی را مدنظر قرار داده و از اصراف و تبذیر در هزینه‌کردها اجتناب کنند.

دستگاه‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌کردها را اولویت بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در نشست جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: بودجه امسال به شکلی توزیع شده است که باید برای عملیاتی کردن طرح‌ها و پروژه‌ها نهایت دقت و صرفه‌جویی در هزینه‌کردها صورت بگیرد تا با چالش و نگرانی در طول سال مواجه نشویم.

وی کل اعتبارات هزینه‌ای استان اردبیل را 88 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این زمینه تاکید بر صرفه‌جویی بیشتر از سایر حوزه‌ها است و قرار است دستگاه‌های مختلف از محل صرفه‌جویی‌ها، رفاهیات و برخی از اضافه کار کارکنانشان را تأمین کنند.

عزیزی موضوع مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را با عنوان اقتصاد مقاومتی یادآور شد و تصریح کرد: یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی‌های داخلی و تکیه بر این حقیقت اصیل است که ما با اتکا به آن می‌توانیم دشمن زبون را به تسلیم واداشته و از وابستگی‌ها نیز جلوگیری کنیم.

این مسئول شاخصه اصلی اقتصاد مقاومتی را همراهی و همسویی مردم در رونق دادن به تولید و اقتصاد اعلام کرد و ادامه داد: تا زمانی که مردم در صحنه اقتصاد توانمند و قدر حضور نیابند به یقین ادامه فعالیت‌ها و تحرک در نظام اقتصادی میسر نمی‌باشد و به همین دلیل به دستگاه‌های اجرایی استان تاکید شده با صرفه‌جویی بیشتر بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنند.

وی رقم اعتباری پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی استان را برای اجرا و تکمیل 140 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ‌البته این رقم به غیر از منابع ملی استانی شده و اعتبارات فصل خشکسالی است.

به گزارش فارس، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، مهر ماندگار، مصوبات سفر و خدمات‌رسانی به روستاها در اولویت قرار گرفته که انتظار داریم با ابلاغ بودجه ملی و کشوری نیز ردیف خاصی را در این زمینه شاهد باشیم.

عزیزی یکی از الزامات بودجه امسال را توجه جدی به مناطق محروم و عنایت به انجام پروژه‌های مهر ماندگار در کنار تخصیص اعتبار ویژه در این حوزه افزود: با مساعدت و همکاری استاندار اردبیل قرار است اعتبار پروژه‌های مهر ماندگار به سرعت جذب شده تا در روند اجرای پروژه‌ها با مانع و مشکلی روبه‌رو نشویم.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی استان در حال تبادل موافقت‌نامه‌ها هستند که امیدواریم در اسرع وقت این کار انجام شده و شاهد رونق روزافزون توسعه همه‌جانبه استان با اولویت بخش کشاورزی باشیم.

عزیزی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای هزار نفر در این بخش خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در قالب یک هزار و 240 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد 190 طرح تصویب شده و 30 طرح نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی و تصویب طرح‌های مختلف از این محل را بسیار سودمند توصیف کرد و ادامه داد: با تاکید به سیاست دولت به حمایت از افراد فعال در این بخش تسهیلات 70 درصدی به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت استانداری اردبیل با اشاره به حمایت 30 میلیارد تومانی دولت به ازای هر نفر در توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 850 میلیون ریال و امسال نیز دو هزار میلیون ریال در این زمینه پرداخت شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول