اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

در کردستان مشکل اعتباری نداریم / نحوه هزینه‌کرد اعتبارات رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: در استان هیچگونه کمبودی در تامین اعتبارات به ویژه در بخش عمران ندارد بلکه چگونگی و نحوه هزینه کردن این اعتبارات مشکل کنونی کردستان است.

در کردستان مشکل اعتباری نداریم / نحوه هزینه‌کرد اعتبارات رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای نمونه استان کردستان در سنندج اظهار داشت: ذهنیت مردم و مسئولین در گذشته در مورد شوراها خوب اما خدمات مختلف آنها در چند سال اخیر موجب برداشته شدن این ذهنیت شده است.

به گفته وی اکنون هم با وجود تلاش‌های بسیار زیاد در تبیین جایگاه و نقش شوراهای اسلامی باز نگاه به شورا در روستاها نیازمند کار و تلاش بیشتری است.

وی ذهنیت بد مردم نسبت به شوراها را ناشی از منیت و هوای نفس آنان عنوان کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید بدانند که آنان برای خدمت به مردم انتخاب شده‌اند و در این مسیر نباید منافع عمومی را فدای خواسته‌های شخصی و گروهی خود کنند.

وی تصریح کرد: در سایه لطف و برکت انقلاب و حضور دولتمردان زمینه توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کشور فراهم شده است و کم‌کاری هر کدام از مسئولین در هر جایگاه و رتبه‌ای ظلم به مردم است.

به گفته وی تمام این مسئولیت‌ها و مسندهای اداری تنها وسیله آزمایش برای هر کدام از ما خواهد بود و باید در انجام وظیفه به گونه‌ای عمل کرد که در صورت گرفتن مسئولیت از وی به نیکی یاد شود.

استاندار کردستان افزود: نباید غرور صندلی ریاست و مسئولیت ما را از مسیر اصلی خدمت به مردم دور کند و مانع انجام وظایف شود.

شهبازی همدلی و همبستگی بین مدیران و مسئولان را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در عرصه خدمت به مردم نام برد و ایجاد همدلی و وحدت را زمینه‌ساز برداشتن موانع و مشکلات سد راه پیشرفت و توسعه استان خواند.

برخی از مسئولین در زمینه خدمت به مردم درست عمل نمی‌کنند

وی تصریح کرد: اگرچه در جلسات و دیدارهای مختلف با مسئولین و روسای ادارات استان بر خدمت به مردم تاکید داریم اما هنوز برخی از آنها در مسیر پیشرفت و خدمت به مردم به درستی رفتار نمی‌کنند و مانع سر راه مردم می‌اندازند.

وی به نقش شهرداری و شوراها در توسعه آبادانی استان و حل مشکلات مردم اشاره کرد و افزود:‌ بدون شک اتحاد و همدلی شوراها و شهرداران می‌تواند روند آبادانی استان را تسریع بخشد.

به گفته استاندار کردستان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در راستای انجام وظایف خود و توسعه استان و دگرگونی چهره شهرها و روستاها و کسب رضایت نسبی مردم با شهرداران همراه باشند.

وی گفت: در چند سال اخیر اعتبارات عمرانی زیادی به استان اختصاص داده شد که باید از این فرصت برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها استفاده کرد.

به گفته وی استان هیچگونه کمبودی در راستای تامین اعتبارات در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی ندارد و مشکل اصلی در حال حاضر چگونگی و نحوه هزینه کردن این اعتبارات است.

کمبود اعتبار نداریم / هزینه‌کرد اعتبارات صحیح نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر نحوه هزینه کردن این اعتبارات به یکی از مشکلات اصلی تبدیل شده است، اضافه کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته به شهرهای مختلف استان و نحوه هزینه کردن آن به هیچ وجه مورد رضایت نیست.

به گفته وی بسیاری از اعتبارات برخی از شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک استان هنوز هزینه نشده است و برگشت آن ظلم بزرگی در حق مردم خواهد بود.

از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود

وی در ادامه بر لزوم توجه و تلاش هرچه بیشتر شهرداران برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی از شهرهای استان به یک مشکل جدی تبدیل شده است که عملکرد شهرداری‌ها در این بخش ناامید کننده است.

به گفته وی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای استان در حالی اتفاق می‌افتد که در برخی موارد شاهد گیر دادن‌های الکی برخی شهرداران به ساخت کارخانه‌های تولیدی هستیم.

وی در پایان توجه شهرداران به بحث ساماندهی ورودی شهرها استان را ضروری دانست و اضافه کرد: ورودی شهرها در کنار تلاش برای توسعه و تقویت فضای سبز باید در دستور کار شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی قرار گیرند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول