اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

هزینه‌کرد اقامه نماز، سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگ اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بودجه‌هایی که صرف اقامه و توسعه فرهنگ نماز می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای سامان بخشیدن و توسعه فرهنگ اجتماعی جامعه است.

هزینه‌کرد اقامه نماز، سرمایه‌گذاری برای توسعه فرهنگ اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامدعلی مبارکی صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نماز مهم‌ترین عامل و بهترین مؤلفه برای کاهش بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی و فردی در تمامی عصرها و زمان است.

وی با بیان اینکه امروزه بحران‌ها و چالش‌های خطرناکی همچون بی‌هویتی، بحران‌های خانوادگی و از بین رفتن پیوندهای اجتماعی جوامع بشری را تهدید می‌کند، گفت: راه حل عبور از همه این بحران‌ها و چالش‌های اساسی، اقامه نماز است.

مبارکی نماز را عمومی‌ترین بخش تربیت انسان دانست و تصریح کرد: بودجه‌هایی که صرف اقامه و توسعه فرهنگ نماز می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری در جهت سامان بخشیدن و توسعه فرهنگ اجتماعی جامعه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با تأکید بر آماده‌سازی مساجد برای ایام نوروز بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و حضور مسافران نوروزی، اقدامات لازم برای آماده‌سازی مکان‌های نماز خواندن باید در دست انجام باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله برنامه‌ریزی‌های لازم برای اسکان و امکانات غذایی و غیره برای مسافران نوروزی انجام می‌شود، فراهم کردن مکان‌های نماز نیز ضروری است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها مربوطه انجام شده است و امیدواریم به نحو شایسته‌ای موفق به اجرای طرح شویم.

مبارکی ادامه داد: از اول اسفند ماه جاری اجرای طرح آماده‌سازی مساجد و نمازخانه‌های سراسر استان در دستور کار قرار گرفته و تا 25 همین ماه ادامه داد.

وی ادامه داد: مکان‌های نماز در کشور باید دارای وسایل رفاهی مورد نیاز برای نمازگزاران باشد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کنار فعال بودن تمامی مساجد و نمازخانه‌ها بین راهی، مساجد ورودی شهرهای نیز در ایام نوروز برای ادای فریضه معنوی نماز آماده پذیرایی از مسافران خواهند بود.

وی افزود: همچنین مطابق برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته در کنار مساجد جامع شهرها، تعدادی از مساجد نیز به صورت 24 ساعته برای استقبال از مسافران و مردم فعال هستند.

مبارکی همچنین بر اطلاع‌رسانی صحیح نمازخانه‌ها واقع شده در مراکز تجاری و بازارهای مرکزی شهرها به منظور رفاه حال مردم تأکید کرد.

جلسه ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان به منظور برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی، مدیریت و نظارت بر نمازخانه‌ها و مساجد از جمله نمازخانهٔ بوستان‌های شهری، پایانه‌های مسافربری جاده‌ای و مساجد بین راهی در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول