اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

عقب‌ماندگی جنوب استان باید جبران شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: عقب‌ماندگی تاریخی که در جنوب استان اردبیل و در منطقه خلخال مشاهده می‌شود باید با جدیت واقعی مسئولان جبران شود.

عقب‌ماندگی جنوب استان باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری ظهر امروز در دیدار با مردم خلخال در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: شهرستان خلخال با واقع شدن در منطقه خاصی از استان اردبیل نیازمند توجه جدی و بیش از پیش مسئولان است اما متاسفانه این بی‌توجهی گسترده ضعف و عقب‌ماندگی را برای این شهرستان به دنبال داشته است.

وی افزود: یکی از این راه‌های نجات خلخال ایجاد صنایع بزرگ و کوچک در این شهرستان است که در این راستا احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی معدن در خلخال را با هدف استفاده بهینه از معادن این شهر پیگیری می کنیم.

جعفری ادامه داد: با توجه به وجود معادن غنی و متنوع در منطقه تلاش می‌شود با راه‌اندازی شهرک تخصصی معدن در این شهرستان ضمن استفاده بهتر از این منابع خدادادی برای بخشی از بیکاران شهرستان نیز در این شهرک ایجاد اشتغال شود.

وی تصریح کرد: با جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این امر در آینده نزدیک محقق می‌شود.

نماینده خلخال اظهار داشت: نبود راه مناسب ارتباطی در منطقه برای دسترسی مردم خلخال و کوثر به استان گیلان همواره موجب بروز حوادث تلخ رانندگی در مسیر صعب‌العبور خلخال به اسالم شده و هنوز هم اهالی منطقه در فصول سرد سال برای عبور از این جاده همواره در معرض خطر هستند.

وی به تلاش برای احداث یک دهنه تونل به طول سه کیلومتر در مسیر راه خلخال به پونل اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و ملاقات با وزیر راه و شهرسازی مطالعات این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

جعفری بیان داشت: انتظار می‌رود با احداث این تونل در آینده مشکل برفگیری مسیر و سقوط بهمن در این جاده تازه احداث شده حل و مردم خلخال پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از نبود راه مناسب بتوانند از مزایای یک راه ایمن و بی‌خطر در آینده بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه سیمان خلخال به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست، افزود: عوامل مختلفی از جمله نبود همکاری لازم از سوی مدیرعامل بانک ملی استان در کنار ضعف عملکرد پیمانکار پروژه موجب کندی در روند عملیات اجرایی این پروژه حیاتی شهرستان شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در تهران مشکل پرداخت اعتبارات ارزی این کارخانه حل شده و اگر مسئولان بانک ملی استان همکاری لازم را از این پس داشته باشند تمام تسهیلات بانکی کارخانه سیمان خلخال پرداخت و زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از کارخانه سیمان خلخال که قابلیت اشتغال مستقیم هزار نفر را دارد آماده خواهد شد.

وی افزود: مسئولان بانک ملی استان در طی مدت چند سال عملیات اجرایی پروژه کارخانه سیمان خلخال به جز کارشکنی و سنگ‌اندازی کار دیگری بلد نبوده و این امر موجب دل شکستگی مردم خلخال و ایجاد نارضایتی عمومی شده است.

نماینده مردم خلخال  با اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و در روزهای 18 و 19 مهر ماه امسال این همایش را فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خلخال و کوثر دانست.

وی با اشاره به افزایش شدت تحریم‌های دشمن علیه ملت ایران بکارگیری اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری را از جمله راهکارهای مهم و اساسی در خنثی‌سازی تحریم دشمنان نظام و ملت دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری در پایان اظهار داشت: امروزه هدف اساسی دشمن از این تحریم‌ها ضربه زدن به جهان اسلام بوده و در این برهه از زمان باید به استکبار ثابت‌کنیم که ما ملت مقاوم در برابر هر گونه زور‌گویی و زیاده طلبی دشمن هستیم و از مواضع خود حتی یک قدم عقب نخواهیم رفت.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول