اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی تشریح کرد

دلایل "عقب‌ماندگی" دانشگاه‌ها در حوزه معارف

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان، "عدم استفاده از کتاب مناسب و عدم به کارگیری استادهای خبره" در حوزه معارف اسلامی را دلیل "عقب‌ماندگی" دانشگاه‌ها در این حوزه عنوان کرد.

دلایل "عقب‌ماندگی" دانشگاه‌ها در حوزه معارف

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در آیین آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ماه رمضان از ماه‌های خاص خدا و در این ماه درهای بخشش و رحمت الهی باز می‌شود افزود: نباید فراموش کرد که هر چقدر که در این ماه خداوند بخشاینده‌تر می‌شود، به دلیل حرمت این ماه ممکن است قهر خداوند نیز به همان اندازه بیشتر شود چرا که این ماه به عنوان یک هدیه و فرصت به بندگان برای توبه و اصلاح آمرزش داده شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان مهمترین نقش را در جامعه در باب تاثیرگذاری دارند افزود: باید دانشجویان مباحثی را که در طرح ضیافت می‌آموزند به دیگر اقشار جامعه هم منتقل کنند و این کار را برای خود یک تکلیف بدانند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با بیان اینکه اسراف و تبذیر حرام و از گناهان کبیره به شمار می‌رود افزود: در این شب‌ها متاسفانه مقادیر زیادی از نعمات خداوند دور ریخته می‌شود در حالی که خانواده‌های بسیاری آروزی داشتن چنین غذاهایی را دارند.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که در کشور بی‌خدایی همچون چین مردم ‌روی یک دانه برنج حساس هستند و در کشور اسلامی ایران به راحتی مردم برنج را دور بریزند و باید این فرهنگ اصلاح شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد: تبیین اصول فلسفه "سابیدن کشک" نیست که با استفاده از چند کتاب و استاد بخواهیم آن را به دانشجویان آموزش دهیم.

به گفته وی، در این راستا در تالیف کتب مناسب و تعیین اساتید مناسب برای دانشجویان غفلت شده است.

امام جمعه بندرعباس گفت: تهی شدن دانشگاه‌ها در مباحث دینی نتیجه غفلت در بیان درست و قابل فهم معارف و فلسفه برای دانشجویان است.

وی ادامه داد: ما به یکباره زمانی چشم باز کردیم و دیدیم که تعدادی از دانشجویان ما به سمت مسیحیت گرایش پیدا کرده‌اند و مسیحی شده‌اند و در این زمان بود که نیاز به اجرای طرح‌هایی همچون طرح ضیافت در دانشگاه‌ها احساس شد.

وی عامل دیگر در اجرای این طرح را هجوم گسترده فرهنگی علیه کشورمان عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان با همکاری یکدیگر هجوم گسترده‌ای را علیه عقاید دینی ما انجام می‌دهند و در این شرایط باید دانشجویان و اساتید بهترین بهره را از طرح‌های ضیافت ببرند.

به گفته نعیم‌آبادی، اگر در گذشته اهتمام بیشتری پیرامون مسائل دینی و معنوی صورت می‌گرفت امروز دیگر نیازی به اجرای طرح‌هایی مانند ضیافت اندیشه در دانشگاه‌ها نبود.

نماینده ولی فقیه اضافه کرد: در گذشته کتاب‌هایی در حوزه معارف و دین و فلسفه برای دانشجویان منتشر و ارائه می‌شد که لازم بود خود ملاصدرا زنده شود و در خصوص آن توضیح دهد تا دانشجویان به درکی درست از آن برسند.

به گفته وی، این مسئله یکی از دلایل عقب ماندگی دانشگاه‌ها در حوزه معارف اسلام و مسائل دینی است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول