اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

درگیری‌های حقوقی موجب عقب‌ماندگی منطقه آزاد انزلی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان گفت: درگیری‌های حقوقی موجب عقب‌ماندگی منطقه آزاد انزلی شده است و باید از کانون بسیج حقوقدانان در این زمینه استفاده شود.

درگیری‌های حقوقی موجب عقب‌ماندگی منطقه آزاد انزلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جواد حشمتی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان گیلان ارتباط کاری بسیج حقوقدانان با مجموعه دادگستری را موجب بهره‌مندی از اندیشه‌های نو دانست.

وی اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های مختلفی در دستگاه قضایی و بخش‌های مختلف جامعه است که باید از افکار بلند و نیروهای نخبه در این راستا استفاده شود تا مشکلات و چالش‌ها پشت سر گذاشته شوند.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: از جامعه حقوقدانان انتظار می‌رود در قالب بسیج و کانون بسیج که توقعات را مضاعف می‌کند، بتوانیم بیشتر از این نیروی تحصیلکرده بهره ببریم.

* اطاله دادرسی دغدغه مهم مردم است

وی کثرت و وقوع جرایم زیاد را یکی از بحث‌های دادگستری عنوان کرد و گفت: عوامل ایجاد و پیدایش این جرایم مختلف و متفاوت است و برای حل و فصل این معضلات باید علت‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا مشکلات و نگرانی و دغدغه مردم با هدایت و توصیه‌های خوب با برنامه‌ریزی پیگیری شود.

حشمتی با بیان اینکه در بحث اطاله دادرسی باید برنامه‌هایی اجرا شود، اذعان کرد: اطاله دادرسی گریبانگیر اقشار مختلف است و باید برنامه‌هایی اجرا شود که ما را به طرف ساماندهی آن سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه در دادگستری و با مجموعه دستگاه قضایی توانستیم گام‌های کوچکی در راستای کاهش اطاله دادرسی برداریم، افزود: هنوز تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و برای رسیدن به نقاط منطقی و قابل قبول باید از جامعه حقوقدانان استفاده شود.

* حقوقدانان چالش‌های حقوقی جامعه را پیگیری کنند

رئیس کل دادگستری گیلان با تصریح بر اینکه حقوقدانان باید با احساس مسئولیت و جدیت بیشتر در صحنه حاضر باشند، اذعان کرد: حقوقدانان باید جامعه پویا و پرتحرک داشته باشند و در مقابل چالش‌های جامعه سکوت نکنند زیرا تبعات سکوت در مقابل آسیب‌ها و چالش‌هایی که وجود دارد متوجه همگان می‌شود بنابراین باید با احساس مسئولیت بیشتر در صحنه حاضر باشند و معضلات و چالش‌های حقوقی را پیگیری کنند.

وی‌ تصریح کرد: با حجم گسترده دشمن علیه نظام مواجه هستیم که به اشکال مختلف می‌خواهند ملت را به زانو درآورند و نظام را با شکست مواجه کنند اما ایستادگی ملت و مقامات نظام در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و نتیجه این مقاومت سربلندی است.

حشمتی با بیان اینکه دشمن در مقابل این ایستادگی فشار مضاعفی را وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: بحث تحریم اقتصادی که حلقه‌اش را شدت بخشیدند برای از بین بردن نظام و ارزش‌های اسلامی است و باید در این شرایط حساس به وظیفه خود به درستی و آگاهانه عمل کنیم.

وی بحث تورم و گرانی را از موضوعات جامعه دانست و بیان کرد: در بحث وضعیت مرغ دست‌هایی در کار است که مردم در تنگنا قرار بگیرند و مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد کردند.

* پیشگیری از جرم هدف جامعه حقوقدانان باشد

این مسئول گیلان را جزو استان‌های تولیدکننده خواند و اذعان کرد: با وجود اینکه گیلان استان تولیدکننده است اما گزارش‌ها و شکایات‌ مختلف مردمی به دادگستری زیاد است و باید سازمان‌های مختلف را آگاه کرد و جامعه حقوقدانان نیز باید نسبت به موضوعات جامعه حساس باشند و در این صورت می‌توانند ما را به موفقیت برسانند.

وی پیشگیری از جرم را از موضوعات مهم و مورد تاکید جامعه حقوقدانان قرار داد و متذکر شد: در ساختار سازمان‌های مختلف با تشکیل سازمان‌های پیشگیری از جرم باید کمک کنند.

حشمتی با بیان اینکه امروزه در توجه به مسئولیت‌های قانونی کوتاهی‌های زیادی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اداره حقوقی و ساختارها می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند و باید از وجود بسیج به صورت موثر استفاده کرد.

* درگیری‌های حقوقی موجب عقب‌ماندگی منطقه آزاد انزلی است

وی مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی و خدمت به نظام و حفظ ارزش‌ها را مهم خواند و بیان کرد: تکیه‌گاه و گستردگی کیفی و کمی کارها بر نیروی انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان نقش کانون وکلای جامعه بسیج حقوقدانان را در بخش گردشگری استان تاثیرگذار دانست و اذعان کرد: در استان زمینه‌های خوبی در بخش گردشگری وجود دارد مانند منطقه آزاد انزلی که به دلیل تغییرات زودهنگام مدیریتی نتوانسته است به بالندگی برسد و در قیاس با دیگر مناطق آزاد کشور از عقب‌ماندگی مزمنی برخوردار است.

وی مشکلات حقوقی و درگیری‌های منطقه آزاد انزلی را زیاد دانست و یادآور شد: درگیری‌های حقوقی موجب عقب‌ماندگی منطقه آزاد شده است و باید در این راستا از کانون بسیج حقوقدانان استفاده شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول