اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

60 بازارچه صنایع‏دستی در کشور راه‏اندازی می‏شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‏اندازی 60 بازارچه محصولات صنایع دستی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

60 بازارچه صنایع‏دستی در کشور راه‏اندازی می‏شود

محمدحسن صالحی‏مرام در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امید است این طرح مهم با حمایت مسئولان امر محقق شود.بازارچه‏های صنایع دستی راهی برای توسعه این صنعت ریشه‏دار در فرهنگ مردم ایران اسلامی است.

صالحی‏مرام اضافه کرد: از جمله مزایای بارز ایجاد بازارچه‏های عرضه محصولات صنایع دستی برخورد فعالان این حوزه با یکدیگر است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این برخورد می‏تواند به فرصتی برای تبادل نظرات و تجربیات این صنعتگران منجر شود.

*کاهش بهای صنایع دستی در بازارچه

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کاهش بهای صنایع دستی را دیگر مزیت برتر بازارچه‏های صنایع دستی خواند.

صالحی‏مرام تصریح کرد: بازارچه‏های صنایع دستی از طریق مناسب‏سازی قیمت‏های این محصولات کمکی به مصرف‏کنندگان قلمداد می‏شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، فعالان در عرصه تولیدات صنایع دستی نیز با افزایش سطح تقاضا از سود بیشتری برخوردار می‏شوند.

* مراکز استان‏ها، اولویت نخست ایجاد بازارچه‏های صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراکز استان سراسر کشور را اولویت نخست ایجاد بازارچه‏های صنایع دستی اعلام کرد.

صالحی‏مرام تصریح کرد: در هدف‏گذاری‏های صورت گرفته ایجاد این مراکز عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی در مراکز شهرستان‏ها به عنوان گام بعدی تعیین شده است.

* 116 صنعت دستی ایرانی نشانه مهر اصالت یونسکو دارد

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 116 اثر از صنایع دستی ایران مهر اصالت یونسکو دارد.

صالحی‏مرام اظهار داشت: این مهر اصالت نشان‏دهنده مرغوبیت صنایع دستی کشورمان است.در این پندار که صنایع دستی یک هنر و البته صنعتی دیرین در جهان و ایران قلمداد می‏شود، شکی نیست. اما زمانی باید این مهم را هنری برای کشور خود قلمداد کنیم که قادر به اثبات آن باشیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در حال حاضر این 116 اثر، قابلیت ثبت‏شده کشورمان در جوامع بین‏المللی شمرده می‏شود.

*تکیه ایران بر اوج قله صنایع دستی جهان

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایران را کشور نخست در زمینه صنایع دستی جهان خواند. در حال حاضر ایران به لحاظ تکثر صنایع دستی و کیفیت این محصولات حرف نخست را در جهان می‏زند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نامگذاری سال جاری به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت که مردم به سراغ محصولات خارجی نروند.

صالحی‏مرام تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در گوشه‏ای از بیانات ابتدای سال 91 فرمودند که "در سال تولید ملی، استوانه اصلی تحقق اهداف، مردم و مصرف‏کنندگان هستند".

وی اضافه کرد: در حال حاضر بهترین کالاهای جهان در زمینه صنایع دستی در ایران تولید می‏شود و مرغوبیت، اصلی اساسی مدنظر مصرف‏کنندگان است.

*فعالیت صنایع دستی در قالب 15 گروه اصلی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از فعالیت در این حوزه در قالب 15 گروه اصلی و 362 زیرمجموعه خبر داد.

صالحی‏مرام ادامه داد: هریک از این گروه‏های اصلی و زیرمجموعه‏های آنها نیز ده‏ها صنعت دستی دیگر را در خود گنجانده‏اند.با این میزان تنوع در محصول و کیفیت در تولید، دنیا تشنه صنایع دستی ایران است؛ اما عرضه این محصولات، عُرضه می‏خواهد و امیدواریم آن را داشته باشیم.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول