اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مسئولان مشکلات حرفه پرمخاطره خبرنگاری را دریابند

خبرگزاری فارس: نام‌گذاری 17 مردادماه به نام روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا مسئولان مشکلات این حرفه پرمخاطره را دریابند و گامی برای حل مشکلات این قشر بردارند.

مسئولان مشکلات حرفه پرمخاطره خبرنگاری را دریابند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى بشر و میزان آوارگى آنها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است که خبرنگاران از مهره‌های اساسی این مهم به شمار می‌روند.

یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث، در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل‌های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند، چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی‌طرفی است و این جاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود.

علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند.

در جهان حاضر که جوامع در حال تحول و نوزایی هستند قدرت درک، تجزیه تحلیل و پیش‌بینی حوادث از دیگر مسائل اساسی این حرفه به شمار می‌رود.

حرفه خبرنگاری بی‌هیچ قید و شرطی جزو مشاغل سخت و پرمخاطره است.در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان‌گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم. 

دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانگان فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی بود که با هدف اطلاع‌رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی، انقلابی جبهه به این معرکه وارد شده بودند.

محمود صارمی از جمله خبرنگاران پر تلاش و آزاده‌ای بود که از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها ترس به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درسال 1377 به‌همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی، 17 مردادماه 1377، سالروز شهادت محمود صارمی را به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری کرد.

/یادداشت از اعظم جمالی/

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول