اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

ظرفیت انتقاد پذیری برخی مدیران بسیار کم است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان انتقاد و درج مشکلات را یکی از وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: البته ظرفیت بعضی مدیران استان در انتقاد پذیری بسیار پایین است.

ظرفیت انتقاد پذیری برخی مدیران بسیار کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در نشست با مدیران و سرپرستان رسانه‌ها در استان با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی و خبر رسانی توسط مدیران دستگاه‌ها اظهار داشت: امسال یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، میزان اطلاع رسانی و مصاحبه با خبرنگاران تعیین شده و مدیران دستگاه‌ها مکلفند با همه رسانه‌ها ارتباط کاری خبری داشته باشند و تبعیض و بی‌عدالتی در این زمینه قائل نشوند.

وی پاسخگو بودن دستگاه‌ها در اطلاع رسانی و در مقابل پرسش خبرنگاران را یک حقیقت و ضرورتی انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: برخی مدیران استان از پاسخ دادن «فرار» می‌کنند که علت آن بر ما هم معلوم نیست.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان خطاب به مدیران رسانه‌ها تصریح کرد: مخالف اطلاع رسانی شفاف و بیان کمبود‌ها نیستیم حتی اگر عملکرد کارگزار نظام را نامناسب ارزیابی می‌کنید، بیان کنید اما کارایی نظام را تضعیف نکنید، نباید با انتشار اخبار انتقادی، امید مردم به نظام کمرنگ و خدشه دار شود.

حجازی در پاسخ به این پرسش که علت دعوت نکردن خبرنگاران و راه ندادن آن‌ها به جلسات استانداری چیست، توضیح داد: اصلا بحث فیلتر کردن خبرنگاران مطرح نیست، بلکه حضور خبرنگاران در جلسه‌ها ضابطه‌مند شده و مدیران رسانه‌ها خود کمک کنند به اینکه این موضوع حل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح پالایش خبرنگاران انجام نشده و خبرنگاران تخصصی برای شرکت در جلسات تخصصی وجود ندارد، آمادگی استانداری را برای تأمین هزینه‌های لازم به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی ویژه خبرنگاران اعلام کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اخبار همه رسانه‌ها و نشریات استان را روزانه شخصا رصد و پیگیری می‌کند، مهم‌ترین اهداف خود از این کار را بررسی میزان رشد رسانه‌ها و نیز بررسی تاثیر دانشکده خبر و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز رسانه‌ها در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

حجازی مسائلی مانند مشکل کاغذ مطبوعات و رسانه‌های مکتوب، نحوه دادن آگهی به هفته نامه‌ها و روزنامه‌های استان، مسائل رفاهی خبرنگاران، بیمه درمانی و تخصیص یارانه به مطبوعات را که از سوی مدیران هفته نامه‌ها و روزنامه‌های خوزستان مطرح شد، از جمله مسائلی عنوان کرد که حل آنها به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تاکید کرد: این اداره باید به وظیفه خود در این بخش عمل کند.

وی با اشاره به حذف بودجه فرهنگی امسال به طور کامل از ردیف بودجه کشور، گفت: اعتبار جاری فرهنگی به کلی حذف شده البته شاید مقداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار گرفته باشد که می‌تواند از‌‌ همان محل به رسانه‌ها کمک کند، اما غفلت شده است.

این مسئول از واگذاری کارخانه کاغذسازی پارس در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: چند شرکت خوزستانی در حال خرید این مجموعه هستند و امیدواریم با واگذاری آن، تولیدات این شرکت بتواند نیاز کاغذ مطبوعات استان را تأمین کند.

حجازی در پایان خواستار تشکیل جلسات تخصصی با حضور مدیران رسانه ها و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری برای پیگیری حل مشکلات جامعه رسانه‌ای استان در سال جاری شد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول