اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه قطب مهم صادرات برق در کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه در حال حاضر به قطب مهمی از تولید انرژی الکتریکی و صادرات برق در کشور تبدیل شده است‌.

کرمانشاه قطب مهم صادرات برق در کشور است

دادوش هاشمی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: موقعیت ممتاز استان کرمانشاه به لحاظ ویژگی‌های اقلیمی، تنوع آب و هوا، وجود زمین‌های مستعد و وسیع کشاورزی، منابع غنی آب‌های سطحی و منابع انرژی زیرزمینی نفت، گاز و اصلی‌ترین مسیر ارتباط با کشور عراق و کشورهای مجاور آن باعث شده که استان کرمانشاه پتانسیل بالقوه و ویژه‌ای را برای توسعه همه‌جانبه و فراگیر داشته باشد و در سال‌های اخیر و خصوصاً دوران دولت نهم و دهم در بسیاری از زمینه‌ها این پتانسیل با‌لقوه به فعل در آمده است.

هاشمی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث تداوم توسعه پایداری استان کرمانشاه شده است، وجود انرژی مطمئن و کافی برای تامین انرژی صنایع در حال گردش‌، مکانیزاسیون و توسعه کشاورزی است‌.

وی افزود: در سال‌های اخیر جهش قابل توجهی در زمینه تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی در استان به‌وجود آمده است، به‌طوری که در حال حاضر به قطب مهمی از تولید انرژی الکتریکی و صادرات برق در کشور تبدیل شده است‌.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت تنها نیروگاه استان کرمانشاه در شروع دولت نهم خاطرنشان کرد: در شروع دولت نهم ظرفیت نصب شده تولید در استان کرمانشاه 640 مگاوات و آن مربوط با تنها نیروگاه استان‌، نیروگاه بیستون بود و در حال حاضر این ظرفیت به هزار و 296 مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به رشد 103 درصد ظرفیت نصب شده نیروگاه‌ها تصریح کرد: عامل افزایش، احداث نیروگاه زاگرس بود که یکی از مصوبات مهم سفر نخست هیئت دولت به استان کرمانشاه است.

هاشمی با بیان اینکه در پایان ماموریت دولت نهم و دهم ظرفیت تولید استان حدود 3 برابر شروع به کار دولت نهم خواهد شد، افزود: پروژه‌های مهم دیگری، مانند نیروگاه سیکل ترکیبیBOO دالاهو به ظرفیت 484 مگاوات در اسلام‌آباد، نیروگاه گازی کوچک اسلام‌آباد به ظرفیت 100 مگاوات در دست احداث است که تا سال آینده ظرفیت تولید استان به 1870 خواهد رسید، یعنی در پایان دولت نهم ظرفیت تولید استان حدود سه برابر شروع کار دولت نهم خواهد شد.

وی توسعه بخار نیروگاه بیستون به ظرفیت 630 مگاوات و نیروگاه آبی سدداریان به ظرفیت 210 مگاوات را از دیگر طرح‌های در دست اقدام در راستای تولید فعال دانست و اظهار امیدواری کرد که تا 3 سال آینده با بهره‌برداری آنها ظرفیت تولید استان به 2710 مگاوات برسد.

هاشمی در زمینه شبکه انتقال‌، ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع را در سال 84، 3090 مگاوات آمپر عنوان کرد و گفت: با رشدی معادل 65 درصد به 5109 مگاوات رسیده است و در این فاصله طول خطوط انتقال و فوق توزیع با رشدی معادل 23 درصد از 2572 کیلومتر مدار به 3151 کیلومتر مدار بالغ گردیده است.

وی اظهار کرد: انرژی صادر شده به کشور عراق از 1003 میلیون کیلووات ساعت با رشد 324 درصدی به 4249 میلیون کیلو وات ساعت رسیده و موجب شده که استان کرمانشاه رتبه اول صادرات انرژی به خارج از کشور را به خود اختصاص دهد.

هاشمی افزود: اهمیت این تغییرات هنگامی نمایان‌تر است که بدانیم طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی این تاسیسات به دست توانای مهندسان، تکنسین‌ها و کارگرانی ایرانی و مشارکت وسیع متخصصان استان صورت گرفته است.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: مردم استان کرمانشاه در تمام برهه‌ها، خصوصاً جنگ تحمیلی پایمردی خود را به اثبات رسانده‌اند و از مواهب این صنعت زیربنایی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول