اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ایجاد مانع غیر‌استاندارد حلال مشکلات ترافیک نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ایجاد هرگونه مانع غیر‌استاندارد در معابر و خیابان‌ها نمی‌تواند حلال مشکلات ترافیک باشد بلکه ما به تقویت فرهنگ ترافیک در جامعه نیاز داریم.

ایجاد مانع غیر‌استاندارد حلال مشکلات ترافیک نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جلسه ظهر امروز شورای ترافیک استان اظهار داشت: بسیاری از سرعت‌گیر‌های شهرها و جاده‌های ما غیر‌استاندارد و به شکل خودمانی تعریف شده است در حالی که در اصل نصب سرعت‌گیر ممنوع است و ثابت نشده است که احداث آنها زمینه کاهش تصادفات و تلفات و یا رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را زمینه‌ساز شده است.

وی کوچه‌ها و معابر را فضای عمومی برای رفت و آمد مردم و توقف خودروها در صورت موجود بودن فضای مناسب اعلام کرد و یادآور شد: اینکه بیاییم کوچه یا معبری را انحصاری و محدود به پارک خودروی اداره و یا مجموعه دولتی کنیم کار شایسته‌ای نیست چرا که محدود کردن فضای تردد شهری امری غیر‌قانونی است و نمی‌توان بدون لحاظ کردن مسائل امنیتی و یا اجتماعی خاص کوچه یا خیابانی را مسدود کرده و به حالت اضطرار از آن استفاده کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به برقراری مستمر جلسات شورای ترافیک شهرستان‌ها و بررسی موضوعات در کمیته فنی برای ارائه نظر و تصویب نهایی به شورای ترافیک استان یادآور شد:‌ ما قرار نیست باب میل کسی طرح یا پروژه‌ای را مصوب کنیم بلکه ضرورت دارد آنچه منطق، عقل و قانون حکم می‌کند در اعمال مقررات ترافیکی مدنظر داشته باشیم و اجازه ندهیم برخی اقدام ما زمینه سوء استفاده را برای عده‌ای خاص به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری گفت: بنده از زمان حضور در این استان جز دو سه مورد کلنگ احداث مسجد یا مصلی کلنگی را نزده‌ام و دلیل آن نیز ذهنیت بدی است که در مورد کلنگ‌زنی‌ها وجود دارد که احساس می‌شود پروژه‌ای که کلنگ آن توسط مسئولان استان زده می‌شود مورد تایید بوده و پول آن را باید خود مسئولان متقبل شوند.

این مسئول عنوان کرد: از شورای ترافیک شهرستان‌ها انتظار می‌رود به صورت دقیق و کارشناسی شده پیشنهادات و طرح‌ها را مورد بررسی قرار دهند و با اظهار نظر و تصویب برای تایید نهایی آن را به شورا ترافیک اعلام کنند.

رئیس شورای ترافیک استان در خصوص درخواست اهالی نمین مبنی بر تغییر ایستگاه سوار و پیاده کردن اهالی در میدان امام حسین اردبیل از طریق اتوبوس‌های برقرار شده بین اردبیل و نمین بیان داشت: ما باید رضایت عموم مردم و مصالح و منفعت شهروندان را رعایت کنیم و هرگز مصوبه‌ای را به تصویب نرسانیم که آیندگان از قبل آن دچار ضرر و زیان شوند.

صابری در خصوص احداث تیر ‌پارک در محدوده نمین تا اردبیل نیز افزود: احداث تیر پارک بیشتر با هدف تقویت حوزه گردشگری اجرا می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم اگر متقاضیان این حوزه تمایل به احداث تیر پارک داشته باشند باید زمین مورد نظر را تامین و هیچگونه درخواستی برای دریافت تسهیلات نداشته باشند در حالی که ما بیشتر تمایل داریم متقاضیان را به بهره‌برداری از مجتمع بین راهی نمین به سمت اردبیل دعوت کنیم تا از این ظرفیت خالی استفاده کنند.

وی گفت:‌ به نظر می‌رسد در این محدوده احداث تیر پارک مقرون به صرفه نیست چرا که فاصله بین اردبیل تا نمین کوتاه است و به نظر می‌رسد هیچ خودرو و گردشگری تمایل ندارد در فاصله اندک به اردبیل از این مکان استفاده کند.

رئیس شورای کمیسیون ایمنی راه‌ها از پیشنهاد حمل و نقل استان مبنی بر احداث شهرک حمل و نقل در این مسیر استقبال کرد و افزود: این طرح بی‌نظیر به نظر می‌رسد و شایسته است ظرف 10 روز آینده اولویت‌ها در این باب مشخص شده تا شاهد احداث شهرک حمل و نقل و صدور مجوز در این زمینه باشیم.

صابری همچنین به شهرداری و راهنمایی و رانندگی مجوز داد تا در حد امکان و نیاز تابلوی راهنمایی و رانندگی و علایم هشدار دهنده و همچنین اطلاعات برای گردشگران نصب کنند و احداث این تابلوها نیازی به مصوبه شورای ترافیک ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول احداث کند‌روها و توجه به اصلاح هندسی برخی از تقاطع‌های شهری را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ما باید از مصلحت‌اندیشی در تصمیم‌گیری‌ها پرهیز کنیم و به گونه‌ای تلاش کنیم تا در 50 سال آینده شهروندان این شهر لعن و نفرینمان نکنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول