اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر:

گره‎های ترافیکی مردم بوشهر را مستأصل کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: گره‎های ترافیکی در خیابان‎های اصلی و کم‎عرض شهر بوشهر بعنوان مرکز استان، مردم را مستأصل و کلافه کرده است.

گره‎های ترافیکی مردم بوشهر را مستأصل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فتح‌الله بحرینی صبح امروز در نشست شورای ترافیک استان بوشهر اظهار داشت: به دلیل نبود پارکینگ در خیابان‎های اصلی این خیابان‎های کم عرض به پارکینگ تبدیل شده‎اند که موجب ایجاد گره‎های ترافیکی در شهر بوشهر شده است.

وی افزود: ما نیز ناچار به اعمال مقررات و صدور برگه‎های جریمه هستیم و به‌رغم آگاهی به مسئله کمبود فضای پارکینگی، هیچ کجای قانون نوشته نشده است که به این دلیل از جریمه کردن متخلفان خودداری کنیم.

بحرینی با تاکید بر فراهم‎ کردن زیرساخت‎ها در این زمینه ادامه داد: باید با گسترش معابر، ایجاد روگذر و زیرگذر، تقاطع غیر هم سطح، ایجاد وضعیت مناسب ترافیکی، نصب فنس برای هدایت عابرین پیاده و نصب علائم راهنمایی و رانندگی از بروز تخلفات در این حوزه جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در بحث ترافیک درون‎شهری آسیب‎پذیرترین کاربران، عابران پیاده و موتورسواران هستند و بر اساس آمار در سال گذشته تصادفات فوتی عابران پیاده در شهرهای استان بوشهر 26 درصد بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر یادآور شد: نامناسب بودن گذرگاه‎های عابر پیاده، فاصله داشتن پل‎های هوایی با محل تجمع عابران، نداشتن حفاظ و ایمنی کافی پل‎ها به ویژه در زمان بارندگی، کمبود علائم هشداردهنده، فقدان سرعت‌کاه، نامناسب بودن علائم راهنمایی و رانندگی زمینه‎ساز عادی شدن تخلفات در شهرهای استان شده است.

بحرینی تصریح کرد: کمبود دوربین‎های نظارتی به ویژه در پیاده‎روها سبب کاهش نظارت بر ترافیک و افزایش تخلفات شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت سرعت در ترافیک درون‎شهری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و سازمان‎ها موظف شده‎اند در معابر تجهیزات الکترونیکی نصب کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش روزافزون خودرو، موتورسیکلت و جمعیت ترافیکی در سطح استان، رویکرد ما باید به سمت الکترونیکی کردن تجهیزات باشد و دیگر شیوه‎های سنتی پاسخگو نیست.

بحرینی با تقدیر از تلاش شهرداری بوشهر برای ایمن‎سازی معابر افزود: شهرداری برای انجام اقدامات در این زمینه با مشکل اعتباری مواجه است که امیدواریم با حمایت بیش از پیش این مشکل برطرف و سامانه کنترل سرعت در شهرداری راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر مدیریت سرعت در شهرها ادامه داد: کنترل سرعت با نصب سرعت‎کاه‎های استاندارد در سطح شهرها ضروری است که این امر در شهر بوشهر آغاز شده اما کافی نیست و در تقاطع‎ها، میادین و گذرگاه‎های عابر پیاده این سرعت‌کاه‌ها باید نصب شوند.

بحرینی گفت: باید گذرگاه‎ها را کانالیزه کنیم و این امر در ترافیک یک اصل است.

وی یادآور شد: در ماه گذشته به دلیل بی‎احتیاطی و تصادف سه مورد فوتی عابر پیاده در بوشهر داشته‎ایم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول