اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

خودکفایی راه مقابله با جنگ اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: برای مقابله با جنگ اقتصادی باید در همه زمینه‌ها خودکفا شد و نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه در این امر بسیار مهم است.

خودکفایی راه مقابله با جنگ اقتصادی است

حجت‌الاسلام میرمجید سیدقریشی در حاشیه آیین آغاز به کار طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: انقلاب اسلامی 33 سال با تمام دشواری‌هایی ایجاد شده توسط دنیای کفر ایستادگی کرده است.

وی افزود: در برابر تهدید و تحریم‌های دنیای کفر ایران اسلامی به زمین نخورد بلکه بازتاب سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی از مراکش تا تاجیکستان افزایش یافت.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: بر اساس گفته تحلیل‌گران اگر یک دهم فشارهایی که به کشور ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون وارد آمده به سایر کشورها وارد می‌شد، دوام نمی‌آوردند.

وی عنوان کرد: امروز کسانی با ایران هم‌پیمان می‌شوند و فریاد آزادی‌خواهی سر می‌دهند که هم‌مسلک و یا هم‌ملیت با جمهوری اسلامی نیستند.

قریشی خاطرنشان کرد: امروز مرزهای جغرافیایی وجود ندارد، بلکه مرز ایمان و کفر است و جمهوری اسلامی و کشور ایران در مرز ایمان با دیگر ملت‌ها مشترک است.

وی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌هایی که برای جمهوری اسلامی در این سال‌ها ایجاد شد، گفت: امروز اروپایی‌های اعلام کرده‌اند، سرعت رشد علمی ایران 11 برابر سرعت متوسط جهانی است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به تحریم‌هایی که امروز ایران اسلامی در آن قرار دارد، اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی با جنگ اقتصادی به میدان مقابله با ایران آمده‌اند و در این جنگ اقتصادی سعی دارند، نفت ایران را خریداری نکنند و همچنین صادرات محصولات به ایران را متوقف کرده‌اند.

قریشی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز جمهوری اسلامی با تحریم‌هایی روبه‌رو بود که از آن جمله کمبود ابزارهای جنگی برای مقابله با دشمنان بود.

وی بیان کرد: امروز با فعالیت‌های فرزندان سرزمین ایران در زمینه تولید سلاح‌های جنگی به پیشرفت‌هایی دست یافته به گونه‌ای که قادر است به 50 کشور در دنیا اسلحه بفروشد.

قریشی به سایر پیشرفت‌های ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: برای مقابله با جنگ اقتصادی باید در همه زمینه‌ها خودکفا شد که نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه در این امر بسیار مهم است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول