اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نمایشگاه بومی‌سازی ایران خودرو خراسان عنوان شد

کاهش هزینه خودروهای تولیدی هدف خودکفایی در عرصه قطعه‌سازی

خبرگزاری فارس: کارشناس فنی ایران خودرو خراسان رضوی گفت: کاهش هزینه خودروهای تولیدی از اهداف خودکفایی در قطعه‌سازی است.

کاهش هزینه خودروهای تولیدی هدف خودکفایی در عرصه قطعه‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهزاد عبدالله‌زاده کارشناس فنی ایران خودرو خراسان ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نخستین نمایشگاه بومی‌سازی و خودکفایی ایران خودرو خراسان با اهدافی چون مشارکت فعال و موثر سازندگان در تولید قطعات و کاهش هزینه تولید خودرو و غیره در محل دفتر ساپکو شرق کشور آغاز به کار کرد.

وی با اشاره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در سال جاری که با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده، برپا شده و تا 9 مرداد ماه سال جاری همه روزه از ساعت 8 تا 14 در محل دفتر ساپکو شرق کشور دایر است.

وی افزود: در این نمایشگاه قطعات مورد نیاز برای بازدید متخصصان و سازندگان داخلی قطعات به معرض نمایشگاه گذاشته شده است.

کارشناس فنی ایران خودرو خراسان در ادامه با اشاره به پروژه "داخلی‌سازی اقلام بد تامین" خاطرنشان کرد: چندی پیش در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها و خودکفایی در تولید قطعات، از سوی متخصصان و مدیران ایران خودرو خراسان پروژه "داخلی سازی اقلام بد تامین" و "برون رفت از انحصار برند" مطرح شد که در این راستا در گام اول تمام قطعاتی که اغلب برای تامین آنها می‌بایست هزینه‌های زیادی را پرداخت کنیم یا در تامین آنها به نوعی با مشکلات متعددی برخورد می‌کردیم، را شناسایی کرده و در گام بعد پس از بررسی اولیه قطعات شروع به خودکفایی و کمک به قطعه‌سازان داخلی کردیم.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: اکثر قطعات یدکی و لوازم صنعتی که در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده تا پیش از این از طریق واردات تامین می‌شده است در حالی‌که با حسن مدیریت و تلاش متخصصان و صنعتگران ایرانی شاهد این خواهیم بود که مهندسان با لیاقت و کفایت ما می‌توانند این قطعات صنعتی را طراحی و تولید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صنعت خودروسازی صنعت مادر است، اذعان داشت: با توجه به اینکه صنعت و تکنولوژی خودروسازی، صنعت مادر است در این راستا شاهد بودیم که برخی از بازدید کنندگان و سازندگان قطعات که تاکنون از این نمایشگاه بازدید داشتند، خواستار استفاده از این قطعات برای صنایع دیگری چون صنایع غذایی شدند.

وی کاهش هزینه خودروهای تولیدی را از دیگر اهداف خودکفایی در قطعه‌سازی عنوان کرد و گفت: در این راستا قطعا شاهد کاهش هزینه‌های کارخانه، کاهش هزینه خودروهای تولیدی و در نهایت افزایش رشد تولید خودرو خواهیم بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول