اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

زمینه جذب سرمایه‌گذاران در بخش معدن فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید زمینه جذب سرمایه‌گذار در بخش معدن فراهم شود.

زمینه جذب سرمایه‌گذاران در بخش معدن فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری 270 میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی به استان اختصاص یافته است.

وی گفت: از این میزان 152 میلیارد تومان در بخش عمرانی و 55 میلیارد تومان در طرح‌های ملی هزینه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات امسال شهرستان‌ها بر اساس سه فاکتور محرومیت، جمعیت و پراکندگی توزیع می‌شود، افزود: سهم شهرستان نهبندان از بودجه عمرانی استان 12 درصد است.

امینی وجود معادن منحصر به فرد و تازه کشف‌شده همچون سنگ آهن، مس و سنگ‌های تزئینی در نهبندان را از قابلیت‌ها و مزیت‌های این شهرستان برای تولیدات ملی دانست و گفت: توسعه این معادن نیازمند بهره‌وری بیشتر و رشد ارزش افزوده است.

وی حمایت از نیروی انسانی و سرمایه‌گذار در استان که تکمیل‌کننده زنجیره تولید ملی در کشور است را امری ضروری دانست و افزود: ارتقای تولید و توجه به کیفیت و کمیت تولیدات باید علاوه بر تأمین بازار داخل بتواند جنبه صادراتی پیدا کرده و به خارج از کشور راه یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان و مناطق معدن‌خیزی همچون نهبندان را نیز بخش دیگری از برنامه‌های اجرایی و حمایتی در سال جاری دانست.

امینی ادامه داد: در سال‌های اخیر حتی در شرایط بحرانی‌ و رکود اقتصاد جهانی بخش معدن توانسته است به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

وی گفت: دستگاه‌های مرتبط در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌های مختلف باید نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذاران را مهم دانست و تصریح کرد: همکاری با سرمایه‌گذاران، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و در اختیار قرار دادن تسهیلات مورد نیاز آنان، می‌تواند نقش مهمی در ایجاد زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول