اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران:

مشکلات حوزه صنعت و معدن مازندران بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از بررسی کارشناسی مشکلات صنعت و معدن مازندران در این کمیسیون خبر داد.

مشکلات حوزه صنعت و معدن مازندران بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران،‌ حسین هدایتی در سومین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اظهار داشت: در اجرای ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه، کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با تشکیل جلسات پی‌درپی و نظرخواهی از مدیران بنگاه‌ها و تشکل‌های تولیدی برای شناسایی مشکلات و ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات در رفع موانع پیش روی صنایع و معادن مازندران تشکیل کارگروه‌های کارشناسی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بر ادامه این روند در راستای تقویت زیرساخت‌ها و تشویق سرمایه‌گذاری، تولید و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تأکید کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این جلسه بر طراحی مکانیزم خاص با توجه به حمایت از واحدهای تولیدی در راستای پویایی صنایع استان تأکید کرد.

باقر ‌اصفهانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران از اقشار دلسوز جامعه هستند، گفت: سرمایه‌گذاران برای رونق بخش تولید و اقتصاد جامعه سرمایه‌شان در این مسیر قرار می دهند که می‌طلبد سیستم اجرایی کشور زمینه‌های لازم را برای گذراندن مراحل دریافت مجوز اجرای پروژه‌ها فراهم کنند تا در مراحل سخت بروکراسی اداری قرار نگیرند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق مازندران هم با حضور در این جلسه تعامل و ایجاد وحدت بین دستگاه‌ها و استان‌ها در وضعیت کنونی اقتصادی را خواستار شد.

نصیر عمرانیان محمدی گفت: در وضعیت کنونی می‌طلبد برای طرح مسئله مهمی در راستای رفع مشکلات حوزه تولید و برون رفت از موانع برای رشد تولید با وحدت رویه پیشنهاد مشخصی به مسئولان امر ارائه شود.

عضو کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق مازندران نیز در این جلسه ایجاد انگیزه و رقابت بین شرکت‌ها برای رشد بهره‌وری، ایجاد امکان مقایسه کمی بین شرکت‌ها و شناسایی عواملی که در زمینه افزایش بهره‌وری تجربه عملی داشته را شاخصه‌های مهم برای ارتقای جایگاه تولید بیان کرد.

احمد اصغری همچنین بر استفاده از دانش اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره برای بهبود وضعیت رشد شاخص‌های بهره‌وری تأکید کرد.

عبدالله مهاجر عضو دیگر کمیسیون صنعت و معدن اتاق مازندران نیز در این جلسه بر اولویت‌بندی مشکلات تأکید و تصریح کرد: موضوع‌های مهم امروز به عنوان شاخص اقتصادی باید نقاط ضعف و قوت آن مطرح و با نگاه کارشناسی برای پیگیری از مسئولان امر خواسته شود.

محمدکاوه عضو هیئت نمایندگان اتاق مازندران هم با حضور در این جلسه با بیان اینکه بهره‌وری در دنیای پیشرفته از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: در کشور ما برای ایجاد بهره‌وری هزینه‌هایی شده که باید در این زمینه با شناسایی مشکلات و موانع و تطبیق امکانات موجود از آن نهایت استفاده را به عمل آورد.

بهروز صادقی دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران نیز ایجاد پایگاه مدیریتی منسجم درون سازمان، ایجاد همبستگی تجاری و نیز ایجاد پایگاهی با دانش برای پیشنهاد به موقع به مقامات تصمیم‌گیر را از برنامه‌های مهم پیشنهادی خود برای برون رفت از مشکل کنونی بخش تولید مازندران عنوان کرد.

غلامرضا فغانی مدیر عامل خانه صنعت و معدن استان مازندران نیز در این جلسه توجه لازم سیستم بانکی و اختصاص تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش به واحدهای فعال را خواستار شد.

شاهپور نیازی عضو هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت هم در این جلسه فضا برای موضوعات تولید را نامناسب دانست و افزود: بخشنامه‌هایی که تدوین و ابلاغ می‌شود در مسیر هدایت تولید نیست که می‌طلبد دیدگاه‌ها و نظرات صنعت و معدن در این ارتباط مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت خزر الکتریک نیز در این جلسه از اتاق به عنوان یک نهاد قانونمند در مجامع مختلف همچون ادارات امور مالیاتی در اجرای بند 3 نمایندگانی داشته و دارای رأی مستقل و واحد است.

فریدون فلاح ادامه داد: در جلسات فراگیرتر می‌طلبد مشکلات قانونی و یا بخشنامه‌های مخل تولید به نمایندگان مجلس منعکس تا با پیگیری کمیسیون‌های مرتبط  نسبت به اصلاح آنان برنامه‌ریزی شود.

اسلام جمشیدی نایب رئیس کانون کارفرمایان مازندران هم در این جلسه کمبود منابع مالی و صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر در مسیر تولید و توسعه را یک از مشکلات عرصه تولید عنوان کرد.

مجید رضوی مدیرعامل شرکت دیرگداز آمل نیز طرح مشکلات حوزه صنعت و معدن در مجمع نمایندگان را خواستار شد.

یدالله عبدی عضو انجمن همگن معدن مازندران هم در این جلسه اذعان داشت: برای تولیدکنندگان که سال‌ها در امر تولید و اشتغال مشغول خدمات هستند نیاز به کارت اعتبار اجتماعی، کریدیت کارت تولید برای تولیدکننده واقعی ضروری است تا جایگاه اجتماعی افراد توانمند و اثرگذار در تولید استان و کشور را حفظ کند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول