اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان خبر داد

استخراج 3 میلیون مواد معدنی از معادن سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن مواد معدنی از معادن سیستان و بلوچستان استخراج می‌شود.

استخراج 3 میلیون مواد معدنی از معادن سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نادر میرشکار ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: هم اکنون 170 معدن در سیستان و بلوچستان وجود دارد که معادن شن و ماسه، گرانیت، ذخایر فلزی و غیر فلزی معادن فعال استان هستند.

وی افزود: برای تجهیز معادن و ماشین آلات معدنی، تاکنون 130 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان داشت: 90 درصد مواد معدنی در داخل استان استفاده می‌شود.

میرشکار با اشاره به چگونگی روند اجرای معدن مس چهل کوره در نصرت آباد بیان داشت: این معدن از پروژه‌های مهر ماندگار است که در نیمه نخست سال 92 مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: 100 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این کارخانه کار فرآوری مس را انجام داده و در فاز نخست مس در این کارخانه با کنسانتره 20 درصد فرآوری می‌شود.

میرشکار گفت: اجرای فاز نخست این کارخانه برای 200 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی با بیان اینکه محور نخست توسعه این استان تجارت است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با حفظ میزان اشتغال موجود، از طریق اتمام طرح‌های نیمه تمام و تصویب طرح‌های جدید، در ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های مسئولان کشور و استان است، سهم به سزایی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: برای پذیرش طرح‌های جدید هیچ محدودیتی قائل نبوده و تمامی طرح‌ها را می‌پذیریم و با توجه به توجیه اقتصادی که هر کدام دارند، آنها را در اولویت اجرا قرار می‌دهیم.

میرشکار با بیان اینکه در بخش بازرگانی داخلی یکی از وظایف این سازمان تنظیم و کنترل و نظارت بر بازار است گفت: در این زمینه اصناف مهم‌ترین نقش را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 31 هزار واحد صنفی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که نشان می‌دهد اصناف بزرگ‌ترین تشکل خصوصی به لحاظ اقتصادی و اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در زمینه بازرگانی خارجی نیز این استان با توجه به همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان شرایط ویژه‌ای برای صادرات و واردات کالا دارد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول