اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خر‌م‌بید خبر داد

اشتغال‌ 2000 نفر در فعالیت‌های معدنی خرم بید

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌بید گفت: تشکیل سه تعاونی بزرگ در این شهرستان با عضویت بیش از 40 هزار عضو تاکنون موجب اشتغال بیش از 2هزار نفر در فعالیت‌های معدنی شده است.

اشتغال‌ 2000 نفر در فعالیت‌های معدنی خرم بید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم‌بید، داود ایوبی در همایش نقش تعاونی‌ها و تشکل‌های کارگری در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که با حضور مسئولان و جمع کثیری از اعضای شرکت‌های تعاونی، کارگران، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان و معاون اداره کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که اکثر کشورها دنبال می‌کنند دستیابی به توسعه و بهبود کیفیت زندگی مردمان خود است اگرچه شکاف بین کشورها، اختلاف درآمدهای جوامع غنی و فقیر را افزایش داده و سمت و سوی سرمایه‌های دنیا را به کشورهای خاص سوق داده است.

فرماندار خرم‌بید افزود: کمبود منابع، پایین بودن توان بخش خصوصی و ناتوانی دولت‌ها برای تامین تمام نیازها در کشورهای در حال توسعه، ضرورت استفاده از بخش تعاونی و استفاده از شیوه تعاون و روحیه همکاری و مشارکت در بین مردم را برجسته‌تر کرده است.

وی گفت: در کشورهای در حال توسعه که با کمبود شدید سرمایه‌های داخلی و خارجی و کاهش میزان تولید، افزایش فقر، بیکاری و معضلات ساختاری چند توسعه‌ای مواجه هستند برای برطرف‌کردن این مشکلات تعاونی‌ها می‌توانند به طور بارز مشارکت مردمی را در امر سرمایه‌گذاری به ظهور برسانند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خرم‌‌بید ادامه داد: شرکت‌های تعاونی با تجمیع پس‌اندازهای در حد پایین به شکل‌های کوچک و بزرگ می‌توانند باعث رونق سرمایه‌گذاری شده و نقدینگی راکد و بدون استفاده را وارد چرخه سرمایه‌گذاری کنند چراکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش تولید و نیز اشتغال می‌شود و تمام این عوامل محرک رشد و توسعه اقتصادی هستند.

ایوبی گفت: آثار مستقیم و غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها نصیب مردم می‌شود چراکه مخاطبان و بهره‌برداران خاص تعاونی‌ها اعضای آنها هستند و عموم مردم جامعه بهره‌برداران و مخاطبان عام آن محسوب می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم‌بید گفت: با توجه به اصل 44 قانون اساسی و کاهش نقش اقتصادی دولت و عدم آمادگی بخش خصوصی برای پذیرش مالکیت واحدهای تولیدی و صنعتی بخش تعاون می‌تواند ضمن هدایت سرمایه‌های مردم مدیریت بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را بر عهده گیرد و در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی را ایفا کند.

فرماندار خرم‌بید با اشاره به وجود تعاونی‌های بزرگ در این شهرستان گفت: تشکیل سه تعاونی بزرگ فراگیر ملی مهرگستر انگورک، وحدت شهید‌آباد و گردشگری قصر یعقوب با عضویت بیش از 40 هزار نفر از مهم‌ترین اقدامات در سال جهاد اقتصادی بود که تاکنون موجب اشتغال بیش از 2 هزار نفر در فعالیت‌های معدنی شده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول