اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش معدن؛ گام اول در تولید ملی

برترین‌های معدن استان قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: برترین‌های معدن استان قم طی مراسمی با حضور مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی از مسئولان استانی تجلیل شدند.

برترین‌های معدن استان قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش معدن؛ گام اول در تولید ملی پیش از ظهر امروز در فرهنگسرای جوان استان قم با حضور جمعی از فرهیختگان استانی و کشوری در عرصه معدن برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به توانمندی‌های استان قم در زمینه معدن گفت: لازم است در زمینه‌ توانمندی‌های استان قم در حوزه معدن توجه جدی صورت گیرد.

یونس عالی‌پور خاطر نشان کرد: توانمندسازی صنعتی و معدنی می‌تواند سرمایه‌ای برای کشور باشد، بنابراین با همکاری استادان دانشگاه زمینه‌ای باید فراهم شود تا توانمندی‌های بخش معدن به طور شایسته اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز با اشاره به قدمت معادن کشور گفت: معدن مقوله شناخته شده‌ای بوده و از قدمت بالایی در کشور برخوردار است.

هرمز ناصرنیا عنوان داشت: باید سرمایه‌گذاری در معدن به گونه‌ای باشد که تولید ملی در کشور تقویت شود.

نائب رئیس خانه معدن ایران هم با تاکید بر استفاده تکنولوژی به روز گفت: تکنولوژی جدید جز با استفاده از مواد معدنی امکان‌پذیر نیست.

محمدرضا بهرام‌مند به نامگذاری سال جاری به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: کشورهایی موفق هستند که برنامه‌ریزی اولیه خود را بر پایه مواد اولیه آغاز کنند.

مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی ابراز کرد: باید در زمینه نوع نگاه نسبت به کشف معدن کوشا بوده و به اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش معدن بپردازیم.

سیدرضا عظیمی عنوان داشت: اکنون در کشور فرصت‌های معدنی فراوانی وجود دارد که استان قم هم در زمینه معدن از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی با حضور شرکت‌ها و نهادهای معدنی استان قم برگزار شد که به معرفی دستاوردها و فعالیت‌های خود در این نمایشگاه پرداختند.

در پایان این مراسم، هشت نفر از برترین‌های معدن در قالب استادان، جامعه کارگری، معدن‌داران و مهندسان نمونه و ایثارگران فعال در عرصه معدن تجلیل شدند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول