اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

خبرنگاران متعهدانه قلم بزنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: خبرنگاران در انعکاس رخدادها و حقایق جامعه متعهدانه قلم بزنند.

خبرنگاران متعهدانه قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال که در مصلای آیت‌الله خامنه‌ای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان چشم‌ تیزبین جامعه نقش بی‌بدیل و ارزشمندی است که ضرورت دارد این نقش با لحاظ کردن صداقت رفتار و بیان به شایستگی ظهور و بروز پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه خبرنگاران از حق و حقوق خاص برخوردار نبوده و نسبت به رفع مشکلات آنها تلاشی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با بیان حقایق و مشکلات صادقانه و مبتنی بر اصالت سعی کنند امیدواری را در بین مردم برقرار کرده و از سیاه‌نمایی‌های احتمالی پرهیز کنند.

امام جمعه شهرستان خلخال به نسل‌کشی هیروشیما و ناکازاکی به دنبال حرکت غیر‌انسانی امریکا در جنگ جهانی دوم اشاره کرد و یادآور شد: امریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند با دو بمب در دو شهر ژاپن 160 هزار نفر را بی‌خانمان کرد و آنها را در یک نسل‌کشی واقعی از پای در‌آورد.

رشتبری ادعای دروغین استکبار جهانی به ویژه امریکا را در حفظ آزادی ملت‌ها شعار دروغین و کم محتوا توصیف کرد و گفت: آنها بیشتر از آنکه به فکر ملت‌های دنیا باشند به فکر منافع خودشان هستند تا شاید از این طریق بتوانند جایگاه ظالمانه خود را چند روز بیشتر حفظ کنند.

وی تاکید کرد: نظام غرب امروز با به راه انداختن تحریم‌ها احساس می‌کند اراده ملت ایران را می‌تواند تضعیف کند اما این تحریم‌ها قدرت مضاعف به ملت ایران بخشیده است.

خطیب جمعه خلخال بیان داشت: ملت مکتبی و عاشق مرام حسینی از تحریم‌ها هراسی ندارد چرا که در 34 سال گذشته این ملت با تحریم و تهدید رشد یافته و به خوداتکایی رسیده است.

رشتبری از هیئت امنای مساجد در برپایی نماز جمعه در 31 سال گذشته در مسجد جامع این شهر قدردانی کرد و افزود: با افتتاح فاز اول مصلای خلخال از این پس نمازگزاران در این مکان مناسب ادای فریضه خواهند کرد که شایسته است از همت و تلاش استاندار اردبیل و مسئولان شهرستانی در مهیا کردن این فضای معنوی قدردانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز جمعه خلخال امروز برای اولین بار در فاز اول و زیر‌زمین مصلای آیت‌الله خامنه‌ای با حضور نمازگزاران روزه‌دار بی‌شمار که تعداد آنها به حدود 4 هزار نفر می‌رسید برگزار شد که در این مکان حال و هوای معنوی حاکم بود.

مصلای آیت‌الله خامنه‌ای خلخال در 6 هزار متر‌مربع زیر‌بنا در سه فاز اجرا می‌شود که افتتاح دو فاز بعدی آن در سال‌های آینده خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول