اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

خبرنگاران حلقه اتصال حاکمیت و مردم هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: خبرنگارن چشم بیدار جامعه و حلقه اتصال حاکمیت و مردم هستند.

خبرنگاران حلقه اتصال حاکمیت و مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با تبریک روز خبرنگار به جامعه خبرنگاران، تعهد، صداقت، صراحت، شجاعت و امانت‌داری را از اصول اجتناب‌ناپذیر این حرفه برشمرد.

وی افزود: خبرنگاران نقش مهم و اساسی در راستای ارتقا و پیوستگی‌های فکری، فرهنگی و آرمانی و انسجام و وحدت در جامعه دارند.

تاجی با تبریک ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) به هفته اکرام به ایتام و مستمندان اشاره کرده و گفت: اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری رهنمودهای علمی و سازنده برای بهبود شرایط نیازمندان و ایتام و کاهش مشکلات آنان دارد.

امام جمعه چناران افزود: در دین اسلام جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای پاک‌سازی آن از هر گونه آسیب لازم است عوامل بزهکاری در مسیر یکایک افراد جامعه حذف شود و توصیه اسلام برای مومنان در رسیدگی به ضعیفان جامعه به‌ ویژه یتیمان در همین راستا است.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی، سرپرستی کودکان یتیم از بهترین و پسندیده‌ترین امور به‌ شمار می‌آید، تا جایی که امام صادق (ع) فرمودند: از شیعیان ما نیست کسی که با امور فقیران و یتیمان به‌ ویژه همسایگان خود رسیدگی نکند.

تاجی با اشاره به سالروز شکست مشروطیت گفت: شکست مشروطه دو عامل خارج و داخلی داشت که در عامل خارجی نقش استعمار پیر انگلیس و دخالت‌های بی‌شمار سفارتخانه‌های خارجی در امور داخلی ایران مشهود بود و در عامل داخلی آن، از فاصله گرفتن مشروطه‌خواهان از اصول اسلامی تا کنار گذاشتن روحانیت یعنی جلودار و رهبر نهضت، به وجود آمدن احزاب مختلف و متعدد از جمله عوامل شکست مشروطه بود.

تاجی با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: نگاه اسلام به انسان در حوزه حقوق بشر نگاهی جهان‌شمول است، مفاهیم بنیادین حقوق بشر مانند کرامت انسانی، آزادی، حقوق سیاسی، مدنی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مفهوم عدالت، برخورداری از نظم و امنیت، تشکیل خانواده، حق برخورداری از حکومت شایسته و صالح، برخورداری از استقلال و پیشرفت علمی و حق حیات در آموزه‌های دینی، به شکل فراوان وجود دارد و توجه ویژه به آنان شده است.

وی افزود: متاسفانه در جهان امروز مسئله حقوق بشر به ابزار سیاسی و خشونت تبدیل شده است و داعیه‌داران حقوق بشر با این حرفه بدترین جنایت را به بشریت روا می‌دارند که نمونه بارز آن جنگ‌هایی است که در سال‌های اخیر با داعیه دفاع از حقوق بشر به راه افتاده و بدترین ظلم و جنایت به بشریت شده.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول