اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده وزیر ارشاد برای روز خبرنگار

حسینی: خبرنگاران منتظر خبرهای خوش باشند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصمیمات جامع و حمایتی این وزارتخانه برای اصحاب رسانه خبر داد و گفت: اخبار حمایت‌های جدید وزارتخانه در روز خبرنگار اعلام می‌شود.

حسینی: خبرنگاران منتظر خبرهای خوش باشند

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اصفهان، اظهار داشت: هم‌اکنون نشریات با مشکلات زیادی مواجه هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از این مشکلات به زودی برطرف می‌شود.

وی افزود: تصمیمات بسیار خوبی در حوزه رسانه برای صاحبان نشریات و خبرنگاران گرفته شده که در روز خبرنگار اعلام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی اصحاب رسانه طی روزهای جاری، موضوع کاغذ است که در تصمیم‌گیری‌های اولیه اولویت آن رتبه ششم یا هفتم را داشت اما با توجه به اینکه خواص و نخبگان کشور بیشتر با کتاب و مطبوعات سر و کار دارند، درخواست بازنگری در این اولویت‌بندی را داشتند که معاون اول رئیس جمهور نیز آن را پذیرفت و دستور پی‌گیری آن را صادر کرد.

حسینی ضمن ابراز امیدواری از اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز همکاری کرده و زمینه تهیه کاغذ با ارز مرجع را فراهم نماید، افزود: با این اقدام مشکلاتی که اکنون گریبانگیر ناشران و اصحاب رسانه گردیده است برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سه ماه یک ‌بار به روزنامه‌های سراسری و هر شش ماه یک ‌بار به سایر مطبوعات یارانه پرداخت می‌کند و در سال 90، این مبلغ تا پایان سال پرداخت شد تا به سال جاری موکول نگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گاه بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند، رقم حاصل از صرفه‌جویی را برای مطبوعات هزینه می‌کند و از این منبع نیز توانسته‌ایم کمک‌های میان دوره‌ای برای حمایت از رسانه‌ها اختصاص دهیم.

وی در ادامه از افزایش نرخ تعرفه آگهی در مطبوعات خبر داد و گفت: این نرخ چندین سال ثابت مانده بود که با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مبلغ نیز افزایش یافت و در گام بعدی به دنبال تکمیل ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران هستیم تا آن را نیز به رغم مشکلات حقوقی زیادی که فرا روی کار بود، به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول