اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

بی‌ثباتی شغلی، خبرنگاری را از وضعیت مطلوب دور می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: یکی از مشکلات جامعه خبرنگاران این است که خبرنگاری یک شغل قلمداد نمی‎شود و اگر این روند تداوم داشته و با افت و خیزهایی همراه باشد، نمی‎توان به سمت وضعیت مطلوب پیش رفت.

بی‌ثباتی شغلی، خبرنگاری را از وضعیت مطلوب دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار از حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری مطالبات جامعه خبری شد و اظهار داشت: باید کاری کنیم تا خبرنگاری به یک شغل تبدیل شود زیرا اگر این موضوع در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد می‎توان به این جایگاه ایمنی بخشید.

وی از خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه‎نگاران استان به عنوان دو بال پرنده یاد کرد و بیان داشت: این دو نهاد ارتباط خوبی با یکدیگر دارند و اگر این روند به شایستگی ادامه پیدا کند افق روشن و امیدوارکننده‎ای در ارائه کارهای خدماتی، رفاهی و آموزشی خبرنگاران می‎توان داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ارتقای سطح دانش و بینش خبرنگاران را یکی از دغدغه‎های این قشر برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر خبرنگاران توانا نباشند نمی‎توانند تراز علمی، فرهنگی و معنوی جامعه را رشد دهند.

منتظری ابراز داشت: در سال‎های 1390 و 1391 سلسله آموزش‎های مقدماتی و تخصصی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت و مقدمات سه دوره آموزشی از دوره‎های صنفی فراهم شد و اگر این وضعیت با همین روند تعقیب شود در یک دوره زمانی 10 ساله بسیاری از خبرنگاران می‎توانند از این دوره‎های آموزشی بهره‎مند شوند.

وی از انعقاد قراردادی با دانشگاه علمی کاربردی برای تقویت بینش و دانش خبرنگاران خبر داد و اذعان کرد: با گذراندن دوره‎های آموزش مقدماتی و تخصصی تا سال 1391 هیچ خبرنگاری در استان نباید از این آموزش‎ها بی‎نصیب بماند که البته اعتبار این قرارداد بعد از ماه مبارک رمضان تامین و تمام خبرنگاران می‎توانند از کلاس‎های آموزشی برخوردار شوند.

منتظری ساماندهی جایگاه و منزلت خبرنگاران را از دیگر دغدغه‎های این قشر برشمرد و یادآور شد: برای رفع این مشکل راهی به جز ثبت‎نام خبرنگاران در سامانه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: خبرنگارانی که کارت خبرنگاری دریافت کرده باشند از خدماتی همچون بیمه، صندوق حمایت خبرنگاران، اردوهای تشویقی و تجلیل بهره‎مند خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: پس از فرصت سه ماهه با همکاری خانه مطبوعات و انجمن صنفی، کسانی از مزایای خبرنگاری بهره‎مند می‎شوند که تراز یک خبرنگار را احراز کرده و کارت خبرنگاری داشته باشند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول