اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفای روستایی بردسکن:

20 درصد آب استحصالی بردسکن به مصارف غیر شرب می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آبفای روستایی بردسکن گفت: در حال حاضر بیش از 20 درصد آب استحصالی از منابع تامین آب شرب به مصارف غیر شرب می‌رسد.

20 درصد آب استحصالی بردسکن به مصارف غیر شرب می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحران آب و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی جدی است و باید سازماندهی شده و چاره اساسی اندیشه شود.

وی با اشاره به اینکه خشک‌سالی‌های مکرر سال‌های اخیر، برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، عدم رعایت الگوی مصرف و استفاده از روش‌های سنتی آبیاری سبب شده است که کمیت و کیفیت آب از دست برود، گفت: باید صرفه در همه نعمت‌های خداوند به‌ ویژه آب باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر امور آبفای روستایی بردسکن افزود: مسئله اهمیت آب با تاکیدات بی‌شماری که در قرآن کریم وجود دارد، بر همگان مشخص است و این‌چنین استنباط می‌شود که حیات تمام جانداران به آب وابسته است و انسان تا زمانی که از این نعمت خدادادی استفاده می‌کند باید اصولی و براساس نیاز بهره‌مند شود.

وی افزود: جلوگیری از اسراف در استفاده از آب شرب به‌ عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی مورد تاکید قرار گرفته است و همه پاکی‌ها از آب است و باید در صرفه‌جویی این نعمت خداوند بیشتر تلاش کرد، اگر روند مصرف آب به همین شکل ادامه پیدا کند قطعاً در سال جاری و سال‌های آینده با کسری شدید مخازن زیرزمینی مواجه می‌شویم.

مدیر امور آبفای روستایی بردسکن بیان داشت: ضمن توجه به منویات مقام معظم رهبری و فتاوای مراجع عظام تقلید در مورد صرفه‌جویی، در شرایط بحران کم‌آبی فعلی، ضمن رعایت نمودن الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از آب شرب برای آبیاری درختان، کاشت سبزیجات و آبیاری فضای سبز، عملیات بنایی و ساخت و ساز، شست‌وشوی خودرو و حیاط و سایر مصارف غیر ضروری پرهیز کرده و با معرفی متخلفان و مشترکان غیر مجاز این امور را در راستای خدمات‌رسانی سریع‌تر و بهتر به مشترکان یاری کنند.

در ادامه محمد عباسپور فرماندار بردسکن و رئیس مدیریت بحران بردسکن گفت: از 2 میلیون و 800 هزار مترمکعب آبی که سالیانه برای روستاها تامین می‌شود، بیش از 900 هزار مترمکعب آن به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی از بین می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول