اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

دماوند رتبه نخست آبیاری قطره‏ای را در استان تهران کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از کسب عنوان نخست این شهرستان در زمینه اجرای طرح‏های آبیاری تحت فشار در میان 14 شهرستان استان تهران خبر داد.

دماوند رتبه نخست آبیاری قطره‏ای را در استان تهران کسب کرد

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در تحقق این توفیق، کارکنان جهاد کشاورزی و بهره‏برداران دماوندی نقش اصلی را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کثرت بهره‏برداران دماوندی در میان کشاورزان نمونه انتخاب‏ شده از سوی استان و کشور، اجرای مناسب این طرح پراهمیت است.

خیلی اضافه کرد: خوشبختانه کشاورزان شهرستان دماوند با درک بالایی از ارزش بی‏بدیل آب در توسعه کشاورزی در استفاده از این ماده حیاتی دقت بسیاری مبذول داشته و دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به اهمیت حفظ منابع آب زراعی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‏های مهم امور اجرایی جهاد به بخش آب و خاک و پیگیری اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای معطوف می‏شود.

وی ادامه داد: این طرح‏های کشاورزی در راستای جلوگیری از هدرروی آب و استفاده بهینه از این نعمت الهی صورت می‏گیرد.

خلیلی افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر پیگیری‏های خوبی پیرامون طرح انتقال آب زراعی از منبع تولید تا مقصد مصرف آن صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: علاوه بر این، دولت‏های نهم و دهم برای حمایت از بخش کشاورزی در زمینه  اجرای پروژه‏های مصرف بهینه آب اعتبارات خوبی را در اختیار بهره‏برداران قرار داده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‏های آبیاری تحت فشار در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: مشکل کمبود آب زراعی مختص دماوند، استان تهران و کشور نیست.

خلیلی ادامه داد: بلکه کشورهای پربارش جهان در مناطق حاصل‏خیز نیز امروز مبحث مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از این محصول گران‏بها را در دستورکار خود قرار می‏دهند.

خلیلی، دماوند را شهرستانی خشک و تشنه خواند و افزود: دماوند، شهرستانی سرسبز است و اغلب مردم آن را به عنوان منطقه‏ای تفرجگاهی و خوش آب و هوا می‏شناسند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: اما این دیار را باید شهرستانی خشک نامید، زیرا سفره‏های فقیر از منابع آبی زیرزمینی آن هر سال شاهد افت سطح است.

وی اضافه کرد: بنابراین مصرف بهینه منابع اندک باقی مانده آب در شهرستان دماوند در سایه سود جستن از روش‏های نوینی همچون آبیاری قطره‏ای را باید مورد توجه قرار داد.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول