اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی اردبیل خبر داد

آبرسانی به 24 هزار جمعیت روستایی با تانکر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: 24 هزار نفر از جمعیت روستایی استان اردبیل با تانکر آبرسانی می‌شوند.

آبرسانی به 24 هزار جمعیت روستایی با تانکر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی صبح امروز در جلسه توسعه برنامه‌های شبکه آبرسانی به روستاهای اردبیل اظهار داشت: آبرسانی به این تعداد جمعیت روستایی با استفاده از 16 دستگاه تانکر انجام می‌شود که این کار با پرداخت هزینه اندک از سوی روستاییان به جد صورت می‌گیرد تا کمبود و کسری در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه شش دستگاه از این تانکر‌ها به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ ما بر اساس زمان‌بندی دوره‌‌ای با سرکشی به روستاهای فاقد آب لوله‌کشی شده به این کار مبادرت می‌کنیم و هر چند این اقدام را در عصر معاصر مناسب نمی‌دانیم اما یقین داریم در سال‌های آینده به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی مشکلات در این زمینه به حداقل می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یکی از معضلات و مشکلات حوزه آبرسانی روستایی را مستهلک بودن تاسیسات آبرسانی روستایی اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 650 روستای استان در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند که به نظر می‌رسد اگر اصلاحی در این زمینه صورت نگیرد پرت آب و ضایعات سبب خواهد شد تا آبرسانی به روستاها در آینده با مشکلات و چالش‌هایی روبرو شود.

عباسی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و 700 روستای استان با لوله‌گذاری آبرسانی شده که فرسوده بودن 650 روستا در این بین ایجاب می‌کند تا ما تأسیسات آبرسانی خود را تعمیر و یا نوسازی کنیم.

این مسئول وضعیت استان اردبیل را در خصوص توسعه و تجهیز تأسیسات آبرسانی مطلوب و در حد میانگین کشوری توصیف کرد و گفت:‌ یکی از وظایف شرکت آبفای روستایی اهتمام در این زمینه است تا میزان دسترسی به آب در روستاها تقویت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اعلام اینکه هیچ مشکلی در تأمین آب شرب روستاهای لوله‌گذاری شده وجود ندارد، تأکید کرد: اگر در برخی از ساعات شاهد افت فشار آب و یا قطعی هستیم به دلیل استفاده مازاد در برخی از فصول سال از آب شرب در سایر بخش‌ها هستیم که بارها از روستاییان خواسته‌ایم برای آبرسانی به دام و یا مجموعه‌های باغ و کشتزارهای کوچک حیات خود از آب شرب استفاده نکنند.

عباسی بهره‌مند نبودن 24 هزار نفر از روستانشینان استان را از آب سالم و آشامیدنی یادآور شد و ادامه داد: این تعداد در قالب 4 هزار و 900 خانوار و در 120 روستای این استان سکونت دارند که به شکل سیار آبرسانی انجام شده که تلاش می‌کنیم با تلاش مجتمع‌های آبرسانی امکان دسترسی این روستاییان به آب سالم را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از در حال احداث بودن 23 مجتمع آبرسانی خبر داد و اظهار داشت: در هفته دولت و دهه فجر امسال مجتمع آبرسانی عمران‌آباد پارس‌آباد، برزند گرمی، امام حسن مجتبی (ع) نمین، ویلکیج نمین، ایلیقچی و بالازاده گرمی و برندق خلخال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول