اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد کرمان خبر داد

خروج 4 هزار خانواده از حمایت کمیته امداد در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در سال جاری 4 هزار خانواده به واسطه خوداشتغالی از حمایت کمیته امداد در استان کرمان خارج شدند.

خروج 4 هزار خانواده از حمایت کمیته امداد در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید میرزایی شب گذشته در حاشیه افتتاح نمایشگاه طرح ضیافت آسمانی در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به این باور رسیده‌ایم که توانمندی و ظرفیت خوبی در بین خانواده‌های زیر پوشش است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی گفت: برنامه‌ای که ما در کمیته امداد امام خمینی در دستور کار داریم استعدادسنجی خانواده‌های زیر پوشش و ایجاد یک‌سری ابزارهای تشویقی برای این خانواده‌ها است که از تسهیلات استفاده کنند، تا بتواند استقلال اقتصادی خود را حفظ کنند.

میرزایی ابراز داشت: در کنار شغلی که برای خانواده‌ها ایجاد می‌کنیم از خدمات سازمان تأمین اجتماعی هم استفاده می‌شود و افراد را بیمه می‌کنیم و پس از مدت معینی می‌توانند از بازنشستگی بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند و روی پای خود بایستند.

وی افزود: در استان کرمان 85 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد داریم.

میرزایی ابراز داشت: تعداد مددجویان کمیته امداد استان با تعداد نیروی مددکار استان سنخیت ندارد و این در استان کرمان یک مشکل است.

وی در مورد غربالگری مجدد خانواده‌های مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده که تعدادی از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد هم‌پوشانی بیمه با سایر دستگاه‌های حمایتی داشتند.

سرپرست کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه حدود 15 هزار خانواده از زیر پوشش کمیته امداد در استان کرمان خارج شده‌اند، افزود: سال گذشته 2 هزار و 700 خانواده به واسطه خود اشتغالی از پوشش کمیته امداد خارج کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال جاری 4 هزار خانواده به واسطه خوداشتغالی از حمایت کمیته امداد خارج شدند، تصریح کرد: ما موظف هستیم بر اساس برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد جمعیت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی را از حمایت خارج کنیم.

سرپرست کمیته امداد استان کرمان عنوان کرد: از این به بعد خدماتی که برای خانواده‌های مددجو قرار می‌دهیم زمان‌دار است و بر اساس زمانی که برای خانواده‌ها تعریف می‌کنیم و خدماتی که برای این افراد در نظر می‌گیریم از حمایت خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول