اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر‌کل ارشاد کرمان

نفرات برتر کنکور سراسری 91 در کرمان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از نفرات دوم و سوم گروه آزمایش علوم انسانی در کنکور سراسری 91 تجلیل کرد.

نفرات برتر کنکور سراسری 91 در کرمان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از نفرات دوم و سوم گروه آزمایش علوم انسانی در کنکور سراسری 91 تجلیل کرد.

در این دیدارها که به طور جداگانه و با حضور مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان صورت گرفت از امیر‌محمد هوشمند شط‌رودی نفر دوم و فاطمه‌سادات حسینی‌دهنوی نفر سوم گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور سال 91 تقدیر شد.

سعیدی در این دیدارها با مهم خواندن موفقیت‌های علمی در همه سطوح اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری به لحاظ علمی در کشور حاصل شده در شرایطی که ما قبل از انقلاب ظرفیت لازم برای تحصیل تا سطح کارشناسی را نیز نداشتیم، امروزه در سطح کارشناسی با ظرفیت مازاد در دانشگاه‌ها مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر روزی حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل افتخار ما بود، امروز قدم برداشتن و جهاد در راه علم و دانش موجب افتخار ما و پیروزی این جبهه علیه باطل است.

سعیدی ابراز داشت: موفقیت‌ها و دستاوردهای علمی ایران اسلامی موجب ترس و وحشت دنیای سلطه‌گر شده است، ترور دانشمندان ما گواه این مدعاست، بنابراین ما نیز با توجه به فرموده امام راحل باید مواضع دشمنان رصد کنیم و نکاتی که آنها را خوشحال و ناراحت می‌کند، بشناسیم و بدانیم آنچه را که دشمنان مورد هجوم خود قرار می‌دهند، موجب ناراحتی آنان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زورگویان عالم متکی به قدرت‌هایشان هستند و این قدرت آنها برخواسته از دانش است، اما ما باید انحصار علم را شکسته و مرزهای دانش را در نوردیم تا به این وسیله بتوانیم مقابل زورگویی‌های آنها بایستیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه علم مورد نظر ما با علم مورد نظر جهان سلطه فاصله بسیاری دارد‌، گفت: ما علم را برای تسلط بر جهان نمی‌خواهیم، بلکه می‌خواهیم آن را در خدمت صلح و آرامش بشریت قرار دهیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش در اسلام افزود: اسلام موضع دوستانه‏اى با علم و دانش دارد، اسلام‌ از انسان مى‏خواهد براى کسب علم و معرفت تلاش کند و هرگونه سختى و دشوارى را در این راه‌ با جان و دل بپذیرد و براى آموختن دانش‌ هیچ‏گونه محدودیت زمانى و مکانى قائل نیست.

وی افزود: سود دانش در بهره جستن از فضائل بزرگ است، زیرا انسان به وسیله علم و دانش نیکی‌ها را می‌شناسد و در پی انجام آن بر می‌آید و به قباحت رذائل پی می‌برد و از آن دوری می‌گزیند.

بنابراین گزارش در پایان این دیدارها با اهدای لوح و هدایایی از نفرات برتر کنکور سراسری سال 91 تقدیر شد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول