اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل:

ارتقای جایگاه اردبیل در کنکور مطالبه عمومی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ارتقای جایگاه استان اردبیل در بحث کنکور یک مطالبه به حق و شایسته عمومی است.

ارتقای جایگاه اردبیل در کنکور مطالبه عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی حصار ظهر امروز در جلسه مسئولان و مدیران آموزش متوسطه در اردبیل اظهار داشت: ما در دو سال گذشته رتبه کنکور استان را از 27 به رتبه 19 بهبود بخشیدیم به طوری که ماه با اصلاح فرایند گزینش در کنکور می‌توانیم جزو 10 استان برتر در کنکور سراسری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نمره خام دانش‌آموزان ما در رتبه‌بندی کشوری در چایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد و ما از سازمان سنجش خواسته‌ایم با متناسب‌سازی رتبه علمی و هماهنگی استان‌های هم‌تراز تغییراتی را اعمال کنند تا شانس قبولی برای دانش‌آموزان ما بیش از گذشته فراهم آید. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سال گذشته چهار رتبه جایگاه استان را کاهش دادیم و از 23 به 19 رساندیم و همچنان تلاش می‌کنیم این وضعیت پیگیری شده و کاهش سالانه به صورت چشمگیر را نظاره‌گر باشیم.

احمدی حصار رتبه استان در رشته علوم انسانی را 19، ریاضی 14و تجربی 20 توصیف کرد و افزود: ما در اغلب گروه‌های آموزشی از میانگین کشوری رتبه بالاتری داریم و در یک برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت سه ساله می‌توان با توسعه رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و گرایش کمتر به رشته‌های تجربی و علوم انسانی وضعیت جایگاه استان در کنکور را سر و سامان بخشیم.

این مسئول یادآور شد؛ براساس اهداف کلان توسعه رشته‌های فنی و جذب 50 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای انتظار می‌رود بخشی از فشارها و هجمه در کنکور سراسری کاسته شده و زمینه هدایت دانش‌آموزان به‌ هنرستان‌ها را شاهد باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به اثر‌گذاری بوم، قطب‌بندی و انتخاب رشته در برگزاری آزمون اشاره کرد و بیان داشت:‌ هر چند بخشی از تاثیرات در این زمینه شانسی است اما ما از دانش‌آموزان و خانواده‌ها انتظار داریم در ایام انتخاب رشته با مراجعه به پایگاه‌های ما و بهره‌گیری از مشاوران درست و دقیق برنامه‌ریزی کرده تا شانس قبولی خود را بالا ببرند.

احمدی حصار در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما هم اکنون در قطب‌بندی کشوری با استان کردستان و کرمانشاه هم ردیف هستیم که با اصلاح این قطب‌بندی و لحاظ نمره خام دانش‌آموزان در گزینش دانشگاه‌ها می‌توان فرایند مثبت و رو به جلو را در بحث کنکور در پیش گرفت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول