اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

21 هزار داوطلب کنکور در اردبیل رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آزمون سراسری امسال 21 هزار و 35 داوطلب در استان اردبیل رقابت می‌کنند تا افراد برگزیده راهی دانشگاه‌ها و مراکز عالی شوند.

21 هزار داوطلب کنکور در اردبیل رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون سراسری سال 91 در اردبیل اظهار داشت: داوطلبان کنکور از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه خود را از طریق اینترنت دریافت کنند و راست‌آزمایی آن را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: داوطلبان تا هفتم تیرماه فرصت دارند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و نسبت به محل آزمون اطلاعات و نیازمندی‌های خود را دریافت کنند.

گنجی با اعلام این‌که داوطلبان شرکت‌کننده در استان اردبیل در شش شهرستان با هم رقابت می‌کنند، خاطرنشان کرد: آزمون امسال در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال و طی روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه در گروه‌های آزمایشی تعیین شده، برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: 61 درصد داوطلبان کنکور را در استان اردبیل بانوان و 39 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که در یک رقابت سالم سعی دارند بهترین‌ها راهی مراکز آموزشی و دانشگاهی شوند.

وی با بیان این‌ که توسعه مراکز دانشگاهی و رشته‌های آن یکی از برنامه‌های اولویت‌دار و اصلی ما به شمار می‌رود، ادامه داد: در سال‌های اخیر با رشد چندین برابری رشته‌های دانشگاهی شاهد افزایش ورود دانشجویان به مراکز دانشگاهی استان اردبیل بودیم که امسال نیز با افزوده شدن رشته‌های جدید این کار در دستور اجرا و عملیات است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در این دانشگاه به 8.5 متر مربع رسیده است و بالغ بر 90 هزار متر مربع فضای آموزشی دانشگاه دولتی در این استان وجود دارد.

گنجی گفت: براساس برنامه چهارم توسعه فضای آموزشی این دانشگاه 70 درصد پیش‌بینی شده بود که یک رشد 85 درصدی را شاهد بودیم که از برنامه پیش‌بینی شده نیز جلوتر هستیم.

وی جذب 175 عضو هیئت علمی در سال تحصیلی گذشته را خاطرنشان کرد و افزود: 110 نفر از این اعضا به صورت تمام وقت و 74 نفر به صورت بورس تحصیلی جذب می‌شوند.

گنجی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه تصریح کرد: تعداد مقالات ICI چاپ شده این دانشگاه در مجلات معتبر جهانی در سال‌جاری به بیش از 240 مقاله رسیده که یک رشد خوبی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول