اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه باهنر کرمان خبر داد

رقابت 48 هزار و 400 داوطلب کنکور در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: 48 هزار و 415 نفر در استان کرمان داوطلب شرکت در کنکور 91 هستند.

رقابت 48 هزار و 400 داوطلب کنکور در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین زندی صبح امروز در حاشیه آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی در کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کنکور سراسری 91 به طور همزمان در 341 شهرستان و بخش کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون کنکور در استان کرمان در 25 حوزه برگزار می شود، افزود: 48 هزار و 415 نفر در استان کرمان داوطلب شرکت در کنکور سال جاری هستند.

زندی با اشاره به اینکه زنان 60 درصد از داوطلبان کنکور در استان کرمان را تشکیل می‌دهند، بیان داشت: 30 هزار و 831 داوطلب زن و 17 هزار و 584 داوطلب مرد در استان کرمان در کنکور شرکت می‌کنند.

وی از فعالیت 9 حوزه کنکور در شهر کرمان خبر داد و عنوان کرد: 9 هزار و 315 زن و 5 هزار و 204 نفر مرد در شهر کرمان در آزمون کنکور سال جاری به رقابت می‌پردازند.

زندی تصریح کرد: ظرفیت دانشگاه‌های کشور طی سال جاری 12 درصد افزایش یافته است، اما تعداد داوطلبان کنکور 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول