اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماراتن 21 هزار داوطلب کنکور در اردبیل

رتبه اردبیل در کنکور تا 15 قابل ارتقا است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با آغاز ماراتن کنکور و رقابت 21 هزار داوطلب در استان اردبیل امیدواریم با کسب نتایج مناسب جایگاه کنکور استان اردبیل تا رتبه پانزدهم ارتقا یابد.

رتبه اردبیل در کنکور تا 15  قابل ارتقا است

طوس احمدی حصار امروز در جریان برگزاری آزمون سراسری در اردبیل و در بازدید از برخی حوزه‌ها در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امسال 21 هزار داوطلب در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند که همزمان با رقابت یک میلیون و 600 هزار داوطلب کنکور در کشور توانمندی خود را سنجش می‌کنند.

وی با بیان اینکه 61 درصد شرکت‌کنندگان را دختران و 39 درصد را نیز پسران تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: رتبه کنکور استان از جایگاه 19 در وضعیت فعلی می‌تواند به 15 ارتقا یابد و در دو سال آینده با هدف‌گذاری‌های انجام شده به یقین جزو 10 استان کشور خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از کاهش شرکت‌کننده در آزمون خبر داد و یادآور شد: اگر در کنکور سال 88 تعداد داوطلبان به کمتر از 25 هزار نفر رسیده بود در کنکور امسال این تعداد به 21 هزار و 34 نفر رسیده که 3 هزار داوطلب در رشته ریاضی، 9 هزار و 247 نفر در رشته تجربی و 6 هزار نفر در رشته علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند.

احمدی حصار بیان داشت: در گروه آزمایشی هنر 414 نفر و زبان نیز یک هزار و 525 نفر رقابت می‌کنند که بیشترین شرکت‌کننده کنکور استان در رشته تجربی است.

این مسئول ادامه داد: ما 9 هزار و 312 فارغ‌التحصیل پیش‌دانشگاهی در استان اردبیل داریم که 4 هزار و 58 نفر آنها پسر و 5 هزار نفر نیز دختر هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از 21 هزار داوطلب کنکور بیش از 12 هزار نفر نیز داوطلبان سال‌های گذشته و یا به قولی پشت کنکوری‌ها هستند که در این آزمون با هم رقابت می‌کنند.

احمدی حصار تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سال فرصت برای حضور در کنکور داوطلبان پسر وجود دارد اغلب آنها برای قبولی در رشته مورد علاقه خود علاقمند به شرکت در سال دوم کنکور هستند اما در این زمینه هیچ محدودیتی برای دختران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از شهرستان خلخال نیز خبر می‌رسد همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها  و آموزشگاه‌های عالی دولتی در این شهرستان برگزار شده و بیش از یک هزار و 700 داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور خلخال در جریان بازدید فرماندار خلخال از نحوه برگزاری آزمون سراسری گفت: در آزمون سراسری کنکور امسال که وظیفه برگزاری آن در شهرستان خلخال بر عهده دانشگاه پیام نور است داوطلبان در پنج گروه تحصیلی شامل علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان شرکت دارند.

علی صادقی با یادآوری اینکه در بین شرکت‌کنندگان بیشترین تعداد داوطلبان  شرکت‌کننده مربوط به رشته علوم تجربی است، تصریح کرد: داوطلبان امروز نیز در نوبت صبح و عصر در حال رقابت هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری درخواست می‌کنیم با حفظ آرامش و با امید به خداوند در آزمون شرکت کرده و قصد پاسخگویی به تمام سوالات را نداشته باشند بلکه به سوال‌هایی که در پاسخ به آنها اطمینان خاطر وجود دارد اقدام کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول