اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت رایگان صورت می‌گیرد

آموزش 22 حرفه با اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قیروکارزین از آموزش 22 حرفه با اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی به صورت رایگان در این مرکز خبر داد.

آموزش 22 حرفه با اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی در قیروکارزین

مسلم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: در دنیای امروز دانش و مهارت از شاخصه‌های اصلی توسعه یافتگی است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار پایدار متناسب با فناوری روز و علوم وابسته به همراه مهارت‌های وی‍‍ژه برای ورود به مشاغل آماده کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تمام تلاش خود را برای تربیت و ورود افرادی آگاه به تکنولوژی روز و کارآمد به چرخه سازندگی کشور به کار می‌بندد اضافه کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قیروکارزین در سال 86 افتتاح و با ارائه آموزش چهار حرفه کار خود را آغاز کرد.

رحیمی از آموزش 22 حرفه همراه با اعطای گواهی‌نامه بین‌المللی به صورت رایگان در این مرکز خبر داد و افزود: این حرفه‌ها شامل برق صنعتی، برق ساختمان، مکانیک، جوشکاری، لوله‌کشی گاز، جوشکاری اسکلت فلزی، نقشه‌برداری، نقشه‌کشی ساختمان، بنای سفت کار، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، پرورش زنبور عسل و پرورش قارچ است.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای قیروکارزین تربیت مربی و مدیر مهد کودک، آموزش طراحی صفحات وب، خیاطی زنانه شامل راسته‌دوزی و نازک‌دوزی، برنامه نویس PH، مونتاژ تابلو برق، دریل کار و اره کار و سیستم اطلاعات جغرافیایی GSI نیز از دیگر

حرفه‌های ارائه شده برای آموزش در این مرکز دانست.

این مقام مسئول از برگزاری کلاس‌ها به صورت رایگان در تمام طول سال خبر داد و تصریح کرد: برخی از این آموزش‌ها به بخش خصوصی نیز واگذار شده که در شهرهای قیر، امام شهر و کارزین انجام می‌شود و مدت زمان آموزش این حرفه‌ها متفاوت بوده و از یک تا 11 ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: پس از اتمام دوره‌ها با برگزاری دو آزمون به صورت عملی و تئوری که مرحله تئوری با برگزاری آزمون هماهنگ کشوری صورت می‌گیرد به کارآموزان گواهی‌نامه مهارت بین‌المللی اعطا می‌شود.

رحیمی با اشاره به فعالیت واحد مشاوره و هدایت آموزشی این مرکز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو سطح رشته‌های پایه برای دیپلم به پایین و رشته‌های پیشرفته برای فوق دیپلم به بالا ارائه می‌شود این واحد در راستای شناخت بهتر استعدادها و علاقه و ایجاد زمینه مناسب برای هدایت آنان به سمت اشتغال مفید فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای قیروکارزین از برگزاری بعضی حرفه‌ها به صورت تقاضامحور خبر داد و  ابراز داشت: در صورت تقاضا برای آموزش یک حرفه و رسیدن به حد نصاب مراجعه کنندگان آموزش آن حرفه با تهیه امکانات لازم در مرکز انجام می‌شود و همچنین با تبادل تجهیزات و آموزش برخی حرفه‌ها نیز به صورت شناور با دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های مرکز در حوزه شهری، روستایی، عشایری، پادگان و دانشجویان و دانش‌آموختگان خبر داد و ابراز داشت: در روستاها با نیازسنجی و همکاری و هماهنگی دهیاران و شوراها اقدام به انتقال تجهیزات و برگزاری کلاس‌ها در روستاها می‌کنیم و در دو روستای تنگ روئین و ابوعسکر این کار را انجام داده‌ایم و در پادگان‌ها نیز کلاس‌ها برای آموزش فن و حرفه به سربازان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به نیاز احداث یک سالن برای واحد خواهران در این مرکز افزود: با وجود نبود چنین واحدی آموزش خواهران متوقف نمانده و تاکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آموزش‌های لازم به آنان در این مرکز ارائه شده است.

رحیمی با بیان برخی خدمات این مرکز بیان داشت: شناسایی و برگزاری آزمون کارگران ساختمانی و صدور گواهی‌نامه مهارت با توجه به تخصص و توانایی برای کارگران و معرفی آنان به تامین اجتماعی برای استفاده از خدمات بیمه، شناسایی قالی و گلیم‌بافان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت برای صدور گواهی‌نامه و بیمه برخی از این خدمات است.

وی تعامل این مرکز را با ادارات و نهادهای علمی و دانشگاهی مطلوب دانست و ادامه داد: برگزاری آزمون و اعطای گواهی‌نامه مهارت به مراجعه کنندگان برای استفاده از وام‌های خوداشتغالی که توسط برخی ادارات و ارگان‌ها ارائه می‌شود و برگزاری آزمون برای صاحبان مشاغل فنی که نیاز به اخذ و یا تمدید پروانه کسب دارند نیز برخی دیگر از فعالیت‌های مرکز است.

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای قیروکارزین در پایان افزود: نهادهای خصوصی و دولتی سالانه دو بار می‌توانند از فعالیت‌های آموزشی و کارگاه‌ها بازدید کنند و مرکز هم‌اکنون آماده ثبت نام علاقمندان در تمام رشته‌ها است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول