اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان:

جوان کردستانی به رتبه دوم جام فرهنگ دیجیتال دست یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی جام فرهنگ دیجیتال تهران توسط جوان کردستانی خبر داد.

جوان کردستانی به رتبه دوم جام فرهنگ دیجیتال دست یافت

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: خطرات سایبری و حوزه دیجیتال در عصر حاضر بسیاری از مبادلات فرهنگی و اجتماعی را برهم زده است و برنامه‌ریزی و هدایت این حوزه می‌تواند از بسیاری از خطرات و صدمات جبران‌ناپذیر در جامعه جلوگیری کند.

وی افزود: در همین راستا برگزاری جام دیجیتال 2012 در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و این مهم در قالب مسابقات استانی در همه نقاط کشور به اجرا در آمد و چون این فعالیت‌ها از طریق وزارت ارشاد کنترل شده، خطرات سایبری در آن‌ها وجود ندارد و خطرات سایبری در آن کاهش می‌یابد.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: موضوع بازی‌های رایانه‌ای از نظر جرایم سایبری بسیار حائز اهمیت است زیرا آسیب‌های متعددی را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در برمی‌گیرد.

وی درباره آسیب‌های اجتماع بازی‌های رایانه‌ای خارجی، اظهار داشت: ترویج خشونت، اعتیاد به این بازی‌ها، کاربردهای جاسوسی، افت تحصیلی، مشکلات روحی و جسمی از جمله آسیب‌هایی است که کودکان و نوجوانان را در خطر می‌اندازد لذا باید بازی‌هایی که جنبه نامناسب دارند از طریق دستگاه‌های مسئول شناسایی کنیم تا در دستور کار ساماندهی قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: در همین راستا و همگام با استان‌های مختلف کشور نخستین دوره مسابقات استانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در تیرماه سال‌جاری برگزار شد و نفرات برتر استان به مسابقات بین‌المللی جام فرهنگ دیجیتال در تهران اعزام شدند.

میمنت‌آبادی افزود: با وجود زمان محدود برای اطلاع‌رسانی و حضور نزدیک به 100 نفر از جوانان فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای از سراسر استان در این مسابقات یک روزه شاهد انتخاب افرادی نخبه و فعال برای مسابقات کشوری بودیم که در نهایت سیدصباح سیدمحمدی از سنندج موفق به کسب رتبه دوم بخش بین‌الملل در رشته pes/xbox این دوره از مسابقات و دریافت جایزه 2 هزار و 500 دلاری شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی نیز سپهر احمدی از قروه در رشته pes/xbox رتبه هشتم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: با فعالیت شبکه ملی فرهنگ در استان کردستان خوشبختانه تاکنون خانه فرهنگ دیجیتال در شهر یاسوکند بیجار راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک نیز مجتمع استانی فرهنگی دیجیتال در سنندج و دو خانه دیجیتال نیز در شهرستان قروه به بهره‌برداری خواهد رسید.

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود در نیمه دوم سال‌جاری نیز مسابقات لیگ استانی جام دیجیتال در سنندج برگزار شود و امید است با استقبال گسترده جوانان کردستانی فعال در حوزه سایبری و عرصه دیجیتال مواجه شود.

وی درباره نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای در استان گفت: این فعالیت مثبت موجب می‌شود تا از آسیب‌دیدگی جسمی و روانی فرزندانمان جلوگیری به عمل آوریم.

میمنت‌آبادی خاطر نشان کرد: والدین باید از تمامی جهات مراقب فعالیت فرزندان خود در گیم‌نت‌ها باشند و همچنین در خرید نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز دقت لازم را به عمل آورند.

وی انتخاب بازی‌های PES و FIFA را در جام دیجیتال مناسب ارزیابی کرد و گفت: اینگونه بازی‌ها به دلیل اینکه در میان عموم بسیار متقاضی دارد و می‌تواند در جذب افراد به رقابت‌هایی همچون جام دیجیتال تأثیرگذار باشد لذا در دستور کار برگزارکنندگان این دوره از مسابقات قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان نخستین دوره جام دیجیتال شبکه ملی فرهنگ در استان کردستان و در رشته fifa /pc رزگار صالحی از بانه، مصطفی گردپور شهری از کامیاران و امید وکیلی چناران از سنندج رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته fifa/xbox نیز سیاوش اصغری حاجی‌پمق، کسری کشوری و سجاد محمدی هرسه از سنندج رتبه برتر را کسب کردند.

شهریار فقه‌کریمی از سقز، سینا سروریان از سنندج و سینا فتحی از قروه در رشته pes/pc و سپهر احمدی از قروه، سیدصباح سید محمدی و سیدکیان سیدابراهیمی هر دو از سنندج در رشته pes/xbox رتبه‌های برتر را کسب کرده و به عنوان نمایندگان استان کردستان برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند که در نهایت دو نفر از این جوانان موفق به کسب افتخاراتی برای استان کردستان شدند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول