اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از کیفیت پائین شبکه‌ها دیجیتال در میاندرود

شبکه‌های دیجیتال در میاندرود کیفیت ندارند

خبرگزاری فارس: مردم میاندرود خواستار تقویت کیفیت دریافت شبکه‌های گیرنده دیجیتال در این شهرستان شدند.

شبکه‌های دیجیتال در میاندرود کیفیت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، در پی ایجاد امکان دریافت شبکه رسانه ملی با کیفیت بالا در شهرستان‌ها موجی از رضایت‌مندی در این بخش در خانواده‌ها شکل گرفت.

تنوع بیشتر در شبکه‌های دریافتی، کیفیت بالای پخش شبکه‌های ملی، پخش برنامه‌های مناسب با هنجارهای اجتماعی و اعتقادی و همچنین مصون ماندن از فضای ضداخلاقی شبکه‌های ماهواره‌ای موجب رضایت سلایق مختلف و رغبت بیش از پیش خانواده‌ها نسبت به برنامه‌های رسانه ملی شده است.

در واقع رسانه ملی با این حرکت توانست بار دیگر همگام با تکنولوژی روز دنیا قدم بردارد و بهانه را از برخی افراد که برای توجیه استفاده از ماهواره عدم تنوع و کیفیت دریافت مناسب را بهانه می‌کردند، گرفته است.

همچنین نگاه جدید صدا و سیما در تخصصی کردن شبکه‌های مختلف از جمله تاسیس شبکه ورزش، مستند، پویانمایی، نمایش و عدم ارسال این شبکه‌ها بر روی ماهواره را می‌توان از دیگر دلایل رغبت مردم به این تکنولوژی عنوان کرد.

در این راستا تقویت رسانه‌های استانی را نیز می‌توان گامی دیگر تلقی کرد که می‌تواند از سپرده شدن سنت‌های قدیمی و آداب پدران ما در گوشه گوشه این سرزمین به موزه‌های خاک خورده جلوگیری کند و یا حداقل سرعت فزاینده این روند نامیمون را کاهش دهد.

اما آنچه در این بین مهم و حیاتی به نظر می‌رسد دوام و کیفیت این خدمات است که می‌تواند نقش بی‌بدیلی در جذب نظر مخاطبان  داشته باشد.

در دو هفته اخیر کیفیت این کانال‌ها در شهرستان میاندرود به شدت کاهش پیدا کرده تا جایی که استفاده از برنامه‌های دیجیتال رسانه ملی برای مردم این شهرستان ممکن نیست.

یکی از شهروندان در این مورد با ابراز نارضایتی از این وضعیت گفت: استفاده از شبکه‌های رسانه ملی هم وظیفه وهم خواست و آرزوی ما است و برای دستیابی به آن بیش از 100 هزار تومان برای خرید دستگاه گیرنده خرج کرده‌ام، اما نتیجه‌ای که نگرفته‌ام هیچ تا اینجا پول خود را از دست دادم.

محمدرضا محمودی با درخواست از مسئولان صدا و سیما برای  حل این مشکل گفت: درحالی که این تکنولوژی موجب خوشحالی خانواده ما شده بود، اما با خرید آن هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

یکی دیگر از اهالی میاندرود نیز عنوان کرد: شخصا با مرکز صدا و سیمای استان تماس گرفتم. بعد از طرح مشکل با متصدی قسمت فنی وی گفته هیچ مشکلی از نظر فنی وجود ندارد و مشکل از آنتن منزل شما است.

بهروز غلامی ادامه داد: با بررسی مجدد آنتن منزل نیز این مشکل حل نشد و تازه اینجا بود که فهمیدم این مشکل همه استفاده‌کنندگان در این منطقه است و مختص من نیست.

وی با اعلام بی‌استفاده بودن این دستگاه در منازل میاندرودی‌ها از قطع کردن دستگاه گیرنده دیجیتال خود و بازگشت به کانال‌های برفکی خبر داد.

این جوان میاندرود استفاده از برنامه‌های متنوع رسانه ملی را موجب سلامت اخلاقی خانواده و جامعه عنوان کرد و خواهان حل این مشکل و نارسایی در شهرستان میاندرود شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول