اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

دانشگاه‌ها پشتیبان فکری تدوین سند آمایش باشند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: مجموعه‌های دانشگاهی استان باید پشتوانه فکری در بحث‌های توسعه پایدار و تدوین آمایش سرزمین باشند.

دانشگاه‌ها پشتیبان فکری تدوین سند آمایش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه صنعتی قم رسیدگی و اهتمام جدی به مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی را از رویکردهای مهم مدیریت عالی استان برشمرد و اظهار کرد: در این راستا و برای پیشبرد مؤثر برنامه‌های حوزه فرهنگی استان و در رأس آن مباحث علمی و دانشگاهی، قائم مقامی استاندار به معاون سیاسی امنیتی تفویض شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسه با مسئولان دانشگاه صنعتی قم، دومین نشست از سری نشست‌های بررسی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود افزود: با توجه به اهمیت مسائل آموزش عالی استان، جلسات جداگانه‌ای را با مسئولان تک تک دانشگاه‌های استان خواهم داشت.

استاندار قم تقویت تعامل و آشنایی جامعه دانشگاهی با دیدگاه‌ها و راهبردهای اجرایی استان را از مهم‌ترین اهداف و نتایج برپایی این گونه نشست‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: حمایت‌های مستمر و هدفمند از دانشگاه‌های استان امر مهمی است که در این جلسات به دنبال تحقق آن هستیم.

پیریایی با تاکید بر لزوم تجلی ویژگی‌های فرهنگی، معنوی قم در همه امور و شئونات به ویژه در محیط‌های علمی استان گفت: دانشگاه‌های قم باید با حرکت در این مسیر، الگوی اخلاقی و اسلامی باشند.

وی همچنین با اشاره به کمبودها و نیازهای دانشگاه صنعتی قم ضرورت توجه به تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ویژه تسریع در واگذاری زمین مورد نیاز و شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دانشگاه را خواستار شد.

استاندار قم ظرفیت دانشگاه‌ها در مباحث کلی پیشرفت و توسعه و تجزیه و تحلیل مسائل استان را یادآور شد و افزود: مجموعه‌های دانشگاهی استان باید پشتوانه فکری در بحث‌های توسعه پایدار و تدوین آمایش سرزمین باشند.

پیریایی با تاکید بر لزوم ایجاد و تقویت پیوند بین صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی باید زمینه‌های عملی چنین پیوند و ارتباط قوی را فراهم کند.

همچنین در این نشست رئیس دانشگاه صنعتی قم گزارشی از وضعیت این دانشگاه و اقدامات و برنامه‌های این مجموعه ارائه کرد.

مشکوه السادات با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قم سال 87 با دو رشته و 70 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد گفت: امروز این دانشگاه با 10 رشته دارای 1500 دانشجو است و بنا داریم این آمار را در آینده به شش هزار نفر افزایش دهیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول